تهران- ایرنا- عضو کمیسیون تلفیق مجلس گفت: رئیس سازمان برنامه و بودجه در نشست امروز این کمیسیون از افزایش ۶۰ درصدی اعتبارات بخش عمرانی در بودجه سال آینده خبر داد.

رضا سپهوند روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا با اشاره به نشست امروز صبح کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس گفت: در جلسه امروز سید حمید پورمحمدی رئیس سازمان برنامه و بودجه و محمدرضا فرزین رئیس بانک مرکزی به ارائه مطالب خود پرداختند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس اظهار داشت: در جلسه امروز آقای پورمحمدی عنوان کرد که در بودجه سال آینده سقف معافیت مالیاتی برای حقوق بگیران دو برابر شده و از ۱۲ میلیون تومان به ۲۴ میلیون تومان در ماه رسیده است.

وی افزود: رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین گفت که اعتبارات برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در نظر گرفته شده و منابع آن تامین شده و در سال آینده اجرایی خواهد شد.

سپهوند خاطرنشان کرد: در این جلسه همچنین آقای پورمحمدی عنوان کرد که در بودجه سال ۱۴۰۴ ردیف‌های اعتباری برای تخصیص قیر رایگان و تهاتری به منظور انجام پروژه‌های عمرانی در استان‌های مختلف در نظر گرفته و منابع آن تامین شده است.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس اظهار داشت: آقای پورمحمدی همچنین عنوان کرد که یکی از شاخصه های بودجه سال ۱۴۰۴ افزایش ۶۰ درصدی اعتبارات بخش عمرانی است.

وی افزود: در ادامه جلسه امروز محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی نیز به ارائه مطالب خود پرداخت و گفت که ما در سال آینده تنها دو ارز ترجیحی و توافقی را در کشور خواهیم داشت و ارز نیمایی و ارز مربوط به اشخاص در حوزه‌های مختلف در قالب ارز توافقی عرضه خواهد شد.

سپهوند خاطرنشان کرد: رئیس کل بانک مرکزی گفت که بانک مرکزی در سال آینده نقش نظارتی خود در بازار عمل خواهد کرد و سعی ما بر این است تا با نظارت و همچنین عرضه ارز به بازار و تامین نیازها در این حوزه فاصله بین ارز توافقی و عرضه با قیمت آزاد کمتر شود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس یادآور شد: آقای فرزین همچنین گفت که ارز ترجیحی نیز برای تامین دارو و دیگر کالاهای اساسی نیز تامین خواهد شد.

وی افزود: در ادامه این جلسه نیز رئیس اتاق بازرگانی به ارائه مطالب خود در حوزه های مختلف مربوط به بودجه پرداخت.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس اظهار داشت رئیس کل بانک مرکزی در کمیسیون تلفیق گفت که در لایحه بودجه سال آینده فروش ۷۰۰ همت اوراق پیش بینی شده که ۲۰۰ همت آن برای پرداخت مطالبات بانک‌ها و ۵۰۰ همت آن برای پرداخت مطالبات پیمانکاران پروژه‌های عمرانی هزینه خواهد شد