شیراز- ایرنا- استاندار فارس گفت:باید حتی المقدور سعی کنیم که توان مدیران نخبه و با تجربه را به کار گیریم چرا که برای تربیت یک مدیر هزینه زیادی از بیت المال صرف ‌شده و نباید چنین افرادی صرفا به دلیل گرایش سیاسی شان کنار گذاشته و از چرخه مدیریت خارج شوند.

به گزارش ایرنا، حسینعلی امیری، دوشنبه در دیدار با اعضای ستاد روستائیان و عشایر دکتر پزشکیان در فارس، با بیان اینکه نیروی انسانی نه ابزار بلکه یک سرمایه است افزود: کنارگذاشتن افراد به صرف گرایش سیاسی آنها، با اصول اسلامی و اخلاقی همخوانی ندارد.

وی، انتخابات را از عرصه های پرشور کشور دانست و ادامه داد: برگزاری انتخابات موجب ایجاد امید و افزایش انرژی و تلاش در جامعه می شود و زمینه را برای بیان مشکلات از سوی تمام اقشار و گروه های جامعه با هر عقیده و نظر را فراهم می کند.

او اظهار کرد: یکی از مظاهر دموکراسی و مردم سالاری دینی انتخابات است و لذا باید بیاموزیم که در اثنای انتخابات یکدیگر را تخریب نکنیم چرا که رقابت فقط در دوره انتخابات است و پس از پایان آن، همه باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود برای توسعه کشور و استان تلاش کنیم.

استاندار فارس، با اشاره به بهره گیری از گفتمان دکتر پزشکیان و ابعاد مختلف وفاق ملی در جهت توسعه استان گفت: مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را نمی توان با معجزه حل کرد و باید در این مسیر با بهره گیری از سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب و برنامه هفتم توسعه گام برداشت.

امیری افزود: اسلام دین رحمت، عقلانیت و مدارا است و برای ساختن و توسعه و آبادانی کشور راهی جز وفاق و همدلی وجود ندارد پس به یکدیگر کمک کنیم تا زمینه وفاق در کشور و استان شکل گیرد و همه علاقه مندان به توسعه کشور و استان هم می توانند به میدان بیایند.

وی ادامه داد: برنامه‌ای که برای توسعه و پیشرفت فارس مد نظر داریم آماده است و چشم انداز آن نیز ترسیم شده که تلاش می کنیم با استفاده از افراد توانمند و معتقد به گفتمان دولت چهاردهم آن را عملیاتی کنیم.

وفاق ملی یک ضرورت است
استاندار فارس همچنین در دیدار با اعضای ستاد ثمر (مردمی) دکتر پزشکیان در فارس، با بیان اینکه وفاق ملی در شرایط امروز یک انتخاب نیست بلکه ضرورت است گفت: گفتمان یک موضوع ثابت است که نیاز آن در جامعه نمایان می‌شود پس امروز وفاق یک ضرورت غیر قابل انکار است.

امیری افزود: در دولت وفاق ملی حرف همه افراد حتی رقیبای انتخاباتی و افرادی که در پای صندوق‌های رای حاضر نشده‌اند هم شنیده می‌شود.

او ادامه داد: امیدواریم امیدی که امروز در جامعه ایجاد شده شود و شاهد همبستگی و توسعه بیشتر استان باشیم.

وی، با اشاره به برخی مشکلات استان فارس گفت: آمارها نشان می دهد که سرانه شهری مانند شیراز در بسیاری از شاخص‌ها پایین است و در زیر واژه برخوردار، مشکلات اساسی وجود دارد اما ما به میدان آمده ایم تا موانع توسعه را برداریم.

استاندار فارس، مهمترین سرمایه اجتماعی هر جامعه را مردم آن دانست و گفت: امید مهمترین نیروی محرکه‌ای است که اکنون در کشور تولید شده که با استفاده از ظرفیت‌های متعدد استان و راهکارهای قانونی می‌توان در زمینه کاهش بروکراسی اداری و افزایش سرمایه‌گذاری گام برداشت.

امیری، بر لزوم توجه به حقوق مردم و رعایت آن تاکید کرد و افزود: در مقابل تضییع حقوق مردم به هیچ وجه کوتاه نخواهم آمد و باید کاری کنیم که تک تک شهروندان استان فارس احساس ارزشمندی داشته باشند.

توسعه همه جانبه در گرو نهادینه شدن حاکمیت قانون
وی، توسعه همه جانبه را در گرو نهادینه شدن حاکمیت قانون دانست و گفت: با حاکمیت قانون می‌توانیم فارس را به جایگاه اصلی خود برسانیم.

استاندار فارس، خواستار حضور افراد توانمند و بافضیلت در راس امور شد و افزود: در مدیریت باید رصد و پایش وجود داشته باشد تا ضمن دیدن چالش‌های پیش رو، برای رفع آنان تدابیر عالمانه و همراه با کار کارشناسی اتخاذ شود.