اسلام‌آباد- ایرنا- شخصیت‌های برجسته رسانه‌ای پاکستان با ادای احترام به مقام شامخ شهدای محور مقاومت، اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرده و اقدام جمعی جهان برای منزوی کردن اسرائیل را خواستار شدند.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا، سمینار فلسطین با عنوان «از طوفان تا آزادی» به اهتمام بنیاد حمایت از فلسطین در شهر اسلام‌آباد برگزار شد و چهره‌های رسانه‌ای و فعالان سیاسی پاکستان پیرامون رویدادهای خاورمیانه از جمله تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و بیروت و همچنین اقدام تجاوزکارانه اسرائیل در ایران سخنرانی کردند.

حامد میر، روزنامه‌نگار و مجری مشهور شبکه جیو نیوز پاکستان بر تعهد مردم این کشور در حمایت از فلسطین و برائت از زیاده خواهی استکبار جهانی تاکید کرد.

وی با اشاره به توطئه بریتانیا در صدور بیانیه «بالفور» و آغاز دسیسه اشغال سرزمین‌های فلسطینی، افزود: به رسمیت شناختن اسرائیل و یا پذیرش راهکار موسوم به دو دولت به معنای خیانت به ملت فلسطین است.

میر تاکید کرد: مردم پاکستان هرگز طرح تشکیل دو دولت را نخواهند پذیرفت و همیشه از آزادی فلسطین و تاسیس یک کشور واحد فلسطینی حمایت می کنند.

رضی طاهر، فعال حوزه رسانه‌های اجتماعی در پاکستان با محکوم کردن تجاوزگری رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: هدف از تجاوزات دشمن پیشبرد توطئه و توهم «اسرائیل بزرگ» است.

وی افزود: آمریکا و انگلیس همدستان اصلی صهیونیست‌ها در نسل‌کشی فلسطینیان و تهاجم به لبنان هستند و ما از سازمان‌های بین‌المللی به ویژه کشورهای اسلامی نقش آفرینی برای توقف جنایات اسرائیل را مطالبه می‌کنیم.

هرمیت سینگ، خبرنگار پاکستانی از جامعه اقلیت سیک نیز با محکوم کردن تداوم جنایات اسرائیل در خاورمیانه، گفت: فداکاری رهبران جبهه مقاومت شهیدان سید حسن نصرالله، یحیی سنوار و اسماعیل هنیه مشعل راه برای رزمندگان بیت المقدس و حامیان فلسطین در جهان هستند.

وی تاکید کرد: نتانیاهو و دارودسته تروریست وی با حمایت و پشتیبانی کامل آمریکا و متحدانش دست به قتل عام مردم بی دفاع فلسطین و لبنان می زنند و متاسفانه سکوت کشورهای منطقه و مدعیان حقوق بشر بر وحشیگری اسرائیل افزوده است.

صابر ابو مریم دبیرکل بنیاد حمایت از فلسطین پاکستان نیز با قدردانی از حمایت‌های مستمر اقشار مختلف جامعه این کشور از مساله فلسطین به ویژه یکصدایی خبرنگاران و اصحاب رسانه برای همبستگی با شهدای خبرنگار در غزه و بیروت، گفت: رژیم صهیونیستی در پی تکمیل توطئه‌های ضدبشری خود برای برافروختن آتش جنگ در تمام منطقه است.

وی با محکوم کردن جنایت رژیم صهیونیستی در تجاوز به ایران، تاکید کرد: اسرائیل با کمک آمریکا و انگلیس دست به نقض حاکمیت و تمامیت ارضی ایران و پایمالی تمام قوانین بین المللی زده است.

صابر ابو مریم خواستار همگرایی کشورهای مسلمان برای تحت فشار قرار دادن رژیم صهیونیستی از طریق بایکوت سیاسی، دیپلماتیک و تجاری با این رژیم شد.

وی افزود: شهادت و جانفشانی ویژگی بارز فرماندهان عزیز جبهه مقاومت است و ما به غیرت و شجاعت شهیدان سردار نیلفروشان، حسن نصرالله، اسماعیل هنیه و یحیی سنوار درود می فرستیم.