به گزارش ایرنا از وزارت آموزش و پرورش، سیدمصطفی آذرکیش در نشست صمیمی مدیران آموزش با برخی شرکتهای خودروسازی ضمن ابراز خرسندی از افزایش آمار هنرجویان تحت تعلیم شرکتهای خودروسازی در سومین سال همکاری اظهار کرد: براساس آییننامه توسعه مهارت آموزی دانش آموزان، برای ارتقای کیفی و کمی آموزشهای مهارتی متناسب با نیاز و بازار جامعه باید از تمامی ظرفیتهای درون سازمانی و برون سازمانی موجود استفاده کرد.
وی با تاکید بر دوره نوجوانی به عنوان بهترین سن یادگیری آموزشهای مهارتی، افزود: تامین نیروی انسانی از مسیر دوره دانش پذیری متوسطه برای کشور مقرون به صرفهتر، هدفمندتر و تخصصیتر است.
عضو شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به تغییرات سریع و گسترده فناوری گفت: یکی از تکالیف مهم اسناد فرادستی، بازطراحی و تقویت آموزشهای مهارتی و تولید محتوای جدید به منظور ارتقای کیفیت آموزشی بوده که همکاری معاونت آموزش متوسطه با شرکتهای خودروسازی در این راستاست.
وی در پایان افزود: چهارگانه نیروی انسانی، فضای آموزشی، تجهیزات و محتوا و توازن در توسعه کمی و کیفی آنها برای تربیت هنرجویان از اهمیت ویژهای برخوردار است و میتوان از روشهای مختلفی مانند تاسیس هنرستانهای جوار کارخانجات، آموزشهای مشارکتی و برون سپاری مهارتی، تدوین و طراحی رشتههای تحصیلی و نیز آموزش و توانمندسازی هنرآموزان بهره برد.
همچنین در این جلسه، مدیران آموزش شرکتهای خودروسازی پیرامون ارتباط با صنعت و لزوم استمرار خدمات آموزشی در برخی از استانهای کشور مطالبی را ارائه کردند.