تهران-ایرنا- تصاویر ماهواره‌ای از جنوب لبنان که امروز (دوشنبه) توسط خبرگزاری «رویترز» منتشر شد، حاکی از آن است که سلسله حملات رژیم صهیونیستی به این منطقه باعث ویرانی گسترده بیش از ده‌ها شهر و روستای مرزی لبنان شده است.

به گزارش ایرنا، بر اساس تصاویر ماهواره‌ای که توسط شرکت آمریکایی «پلنت لبز» (Planet Labs)‌ در اختیار خبرگزاری «رویترز» قرار گرفته است، سلسله حملات رژیم اسرائیل در جنوب لبنان، ویرانی گسترده‌ای به بار آورده است و بسیاری از شهر و روستاهای مرزی را به «چندین گودال‌ خاکستری» تبدیل کرده است.

بسیاری از شهرهایی که در پی بمباران رژیم صهیونیستی از ساکنان خود خالی شدند، دست‌کم برای دو قرن دارای سکنه بودند.

عبدالمنعم چوکیر از مقامات «میس الجبل»، یکی از روستاهایی که مورد حمله رژیم اسرائیل قرار گرفته است، اظهار داشت: خانه‌های قدیمی زیبایی وجود دارد که صدها سال قدمت دارند. هزاران گلوله توپخانه به منطقه اصابت کرده و صدها حمله هوایی انجام شده است.

وی همچنین گفت اما «کسی چه می‌داند که در نهایت چیزی همچنان باقی خواهد ماند یا نه.»

«رویترز» در ادامه تصاویر ماهواره‌ای گرفته شده در اکتبر (آبان) ۲۰۲۳ را با تصاویر ثبت شده در سپتامبر و اکتبر (مهر/آبان) ۲۰۲۴ مقایسه کرد. بسیاری از روستاهایی که در طول ماه گذشته آسیب‌های قابل توجهی دیده‌اند، بر فراز تپه‌های مشرف به سرزمین‌های اشغالی قرار دارند.

تصویر ماهواره‌ای از منطقه «یارون» در جنوب لبنان در تاریخ ۲۴ اکتبر ۲۰۲۳ (دوم آبان ۱۴۰۲) قبل از ویرانی
تصویر ماهواره‌ای از منطقه «یارون» لبنان در تاریخ ۲۳ اکتبر ۲۰۲۴ (دوم آبان ۱۴۰۳) پس از ویرانی در پی حملات رژیم صهیونیستی

به گزارش ایرنا، ارتش رژیم صهیونیستی از دوشنبه دوم مهر حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد که با پاسخ قوی حزب الله روبرو شده است.

براساس گزارش وزارت بهداشت لبنان، حملات رژیم صهیونیستی تاکنون بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ شهید و همچنین بیش از ۱۲ هزار و ۴۰۰ زخمی برجای گذاشته است.

حزب‌الله لبنان در مقابل هدف قرار گرفتن غیرنظامیان در این کشور سکوت نکرده بلکه از همان دقایق اولیه، عملیات‌های متعدد علیه مواضع و شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را در دستور کار قرار داده و طی روزها و ساعت های گذشته با پرتاب صدها موشک، مواضع ارتش رژیم صهیونیستی را موشک باران کرده است و همچنین به شکار نظامیان و ادوات زرهی اشغالگران در نبرد زمینی ادامه می‌دهد.