به گزارش خبرنگار ایرنا، آیدین هاشمی روز سهشنبه در بازدید از ابنیه فنی بیلهسوار افزود: برای تعمیر، بهسازی، مرمت و ایمن سازی ۱۰۴ دستگاه پل، آبرو و ابنیه فنی در راههای ارتباطی استان در مجموع ۹۶۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
وی با اشاره به تخریب پل انجیرلو در جاده ترانزیتی و شریانی گرمی - بیلهسوار در جریان سیل سال گذشته، بیان کرد: با تلاش شبانهروزی راهداران و صرف ۵۰۰ میلیارد ریال پل انجیرلو بازسازی و جهت استفاده مردم زیر بار ترافیک رفت.
وی اظهار کرد: عملیات اجرایی این پروژه شهریورماه سال گذشته آغاز شد و طی این مدت ۲۲ هزار و ۲۰۰ متر مکعب خاکبرداری و یک هزار و ۸۳۰ متر مربع قالببندی اجرا شد.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان اردبیل بیان کرد: همچنین در این پروژه ۲۴۵ تن میلگرد و ۵۷ تن تیر فلزی استفاده شده است.
هاشمی اضافه کرد: از مجموع ابنیه فنی تخریب شده در اثر سیل سال گذشته ۱۰۴ دهنه تعمیر و بهسازی شد و ۳۲ دهنه هم در دست اجراست.
وی ادامه داد: از ۱۳ نقطه پرحادثه در راههای ارتباطی استان که اغلب در شمال استان قرار دارد ۶ نقطه حذف و اصلاح شده و مابقی هم تا آخر سال جاری رفع و اصلاح خواهد شد.
وی به خطکشی ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان در هفت ماه امسال اشاره کرد و گفت: در این مدت ۴۲۹ عدد نیوجرسی با هدف ارتقای ایمنی راهها نصب شده است.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان اردبیل با بیان اینکه در هفت ماه امسال پنج هزار شاخه گاردریل در محورهای مواصلاتی استان تعمیر و نصب شده است، افزود: علاوه بر این ۶ هزار عدد تجهیزات ایمنی و نقوش در جادههای استان نصب شد.
هاشمی اظهار کرد: جهت هشدار و آگاهیدهی به رانندگان برای رعایت قوانین راهور در جادهها سه هزار و ۸۰۰ عدد تابلو و علائم الزامی راهنمایی و رانندگی و ۵۸۰ متر مربع تابلوهای اطلاعاتی نصب شد.
به گزارش ایرنا، از مجموع ۶ هزار و ۷۳۶ کیلومتر راه ارتباطی استان اردبیل ۲۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۳۵ کیلومتر راه اصلی، ۷۱۴ کیلومتر راه فرعی، ۴۷ کیلومتر راه درون شهری و بیش از پنج هزار و ۳۰ کیلومتر راه روستایی است ، از بیش از پنج هزار و ۳۰ کیلومتر راه روستایی استان اردبیل ۲ هزار و ۷۷۴ کیلومتر آسفالت، هزار و ۳۵ کیلومتر شنی و هزار و ۲۲۱ کیلومتر خاکی است.
اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیبهای بسیار تندی به زمینهای کمارتفاع اطراف خود شامل کرانههای دریای خزر ، جلگه پست مغان و نیز دشتهای کمارتفاع استانهای آذربایجانشرقی و زنجان منتهی میشود و به همین لحاظ جادههای این استان اغلب دارای پیچها و شیبهای بسیار تند هستند.
هشت گردنه سختگذر و برفگیر به نامهای حیران ، صایین ، کجل، نقدوز ، الماس ، لنگان ، قرهآغاج و اسالم در راههای ارتباطی این استان قرار دارند.