مشهد- ایرنا- دومین همایش ملی بازاریابی با رویکرد نوین صبح چهارشنبه با حضور جمعی از نخبگان دانشگاه و صنعت کار خود را در دانشگاه فردوسی مشهد آغاز کرد.

دبیر علمی این همایش ملی روز چهارشنبه و در حاشیه این همایش به خبرنگار ایرنا گفت: این همایش دارای ۲ بخش دانشگاهی و صنعت است و استادان دانشگاه‌ها آخرین دستاوردهای علمی و فعالان صنعتی نیز آخرین تجربیات خود را بیان می‌کنند.

آذر کفاش‌پور با توجه به برگزاری نخستین دوره همایش در سال ۱۳۹۳ افزود: پس از یک وقفه طولانی، این‌بار همایش با رویکرد نوین و مدرن در حوزه برگزار می‌شود که شامل مشتری و مباحث نوین مربوط به آن و برند و مباحث نوین مرتبط با آن است.

وی اضافه کرد: هدف این همایش آگاهی بخشی به مخاطبان است که بدانند با شیوه‌های سنتی نمی‌توانند در بازار امروز موفق باشند و ضروری است که مجهز به فناوری‌های نوین بشوند چنان که در زمان برگزاری همایش نخست، بسیاری از صنعتگران به اهمیت بازاریابی پی نبرده بودند و جایگاه آن در نمودار سازمانی پایین بود اما یکی از خروجی‌های همایش اول اهمیت ایجاد واحدهای بازاریابی در سطح مدیریت و معاونت بود و صنایع به این مهم پی بردند که موفقیت آن‌ها با این امر گره خورده است.

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به این که در ایران نیز شاهد رشد و توسعه و به کارگیری روش‌های نوین در پروژه‌های مختلف هستیم افزود: همراه با پیشرفت فناوری، نیاز به روش‌های نوین روز به روز بیشتر احساس می شود و در این میان نقش بازاریابی در دنیای به شدت رقابتی امروز، غیر قابل انکار است.

کفاش پور افزود: در این رویکرد نوین هدف جذب مشتری، سرمایه‌گذار، فعالان تجاری و بازدیدکننده است.

وی ادامه داد: در کنار ابزارهای دیجیتال که در بازاریابی مدرن مورد استفاده قرار می‌گیرند، با تفکر خلاقانه شیوه‌های نوآورانه‌ای برای جلب توجه مخاطبان استفاده می‌شود و بازاریابی نوین (Modern Marketing) یک روش جامع، چابک و مبتنی بر داده است که برندها را با مشتریان ایده‌آل مرتبط می‌کند تا نتایج متفاوتی را به دست آورند.

دبیر علمی دومین همایش ملی بازاریابی با رویکرد نوین گفت: می‌توان گفت که هر کسب‌ و کاری با هر نوع رویکردی به دنبال رشد است و این رشد در عوامل مختلفی همچون تعداد مشتریان، گسترش سهم بازار و افزایش سودآوری قابل مشاهده است.

کفاش پور همچنین این همایش را بستر مناسبی برای اقتصاد دانش‌بنیان معرفی کرد و افزود: این همایش حلقه ارتباطی برای شرکت‌های دانش‌بنیان با مباحث نظری است که می‌توانند از جنبه نظری و عملی از ظرفیت‌های این همایش به نفع خود بهره ببرند.

وی اضافه کرد: ۱۳۳ مقاله برای این همایش ارسال شده است که ۹۶ مقاله آن مورد پذیرش قرار گرفت که مقالات برتر برای انتشار در مجلات علمی ارسال خواهند شد؛ همچنین کتاب دیجیتال مقالات ۲۰ روز بعد از همایش بر روی سایت قرار خواهد گرفت.

دبیر علمی دومین همایش ملی بازاریابی با رویکرد نوین گفت: محورهای این همایش عبارتند از رویکردهای نوین شامل بازاریابی پست مدرن و هوش مصنوعی، دیجیتال، داده محور، عصبی، شبیه سازی در اطلاعات، ژئو مارکتینگ، متاورس مارکتینگ و گیمیفیکیشن مارکتینگ، رویکردهای نوین در حوزه مالی و بیمه، رویکردهای نوین در حوزه گردشگری، رویکردهای نوین در حوزه خرده‌فروشی، رویکردهای نوین در صنعت ساختمان، رویکردهای نوین در صنایع غذایی و رستوران، رویکردهای نوین در مراکز آموزش الکترونیکی و رویکردهای نوین در رسانه.

کفاش‌پور ادامه داد: همچنین رویکردهای نوین برندسازی شامل برندسازی دیجیتال، معماری برندهای دیجیتال، شکست برندهای دیجیتال، احیای برندهای دیجیتال، ارزش‌گذاری برندهای دیجیتال و برندسازی عصبی و همچنین رویکردهای نوین مشتری مداری شامل مدیریت مشارکت مشتری دیجیتال، مدیریت تجربه مشتری دیجیتال، مدیریت دانش مشتری دیجیتال، مدیریت اطلاعات مشتری دیجیتال، مدیریت شکایات مشتری دیجیتال، مدیریت رضایت مشتری دیجیتال و مدیریت حل مسأله مشتری دیجیتال از جمله محورهای این همایش است.