به گزارش خبرنگار ایرنا، فرهاد بختیاریفر روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این روش ماشین های خودکار مجهز به هوش مصنوعی به جای اپراتور کار پاسخگویی به تلفن ها را برعهده دارند و براساس نیاز و درخواست مشترک، پاسخ و ارجاع کار را به واحدهای مختلف انجام می دهند.
این مسوول گفت: در نیمه نخست سال جاری ۳۹۹ هزار و ۱۱۶ تماس توسط سامانه ۱۲۲ برقرار شده که ۹۰ درصد تماس ورودی، ۶ درصد تماس خروجی و چهار درصد تماس از دست رفته بوده است.
وی با اشاره به ثبت ۳۵۸ هزار و ۸۴ تماس ورودی در این سامانه، تصریح کرد: ۱۶۸ هزار و ۹۸۲ تماس توسط کارشناسان و ۱۸۹ هزار و ۱۰۲ تماس توسط ماشینهای خودکار، پاسخ داده شدند.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان ادامه داد: ۶۸ هزار و ۱۷۵ تماس معادل ۵۴ درصد مربوط به اطلاعیابی از زمان قطعی آب، ۳۱ هزار و ۱۲۸ تماس معادل ۲۴ درصد مربوط به درخواست امور مشترکان، ۱۳ هزار و ۶۵۱ تماس معادل ۱۱ درصد مربوط به حوادث آب شهری، ۱۰ هزار و ۲۲۵ تماس معادل هشت درصد مربوط به حوادث آب روستایی و چهار هزار و ۸۱۲ تماس معادل چهار درصد مربوط به حوادث فاضلاب بوده است.
وی با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۳ تعداد ۲۵۷ هزار و ۲۷۷ تماس اطلاعیابی در این مرکز ثبت شده است، خاطرنشان کرد: شهرستان همدان بیش از ۶۱ درصد از تماس ها را در ارتباط با حوادث و درخواست ها به خود اختصاص داده است.
شرکت آبفای استان همدان ۶۸۰ هزار مشترک دارد.