قزوین - ایرنا - معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: مدیران آموزش و پرورش باید در حوزه مسایل تربیتی و پرورشی تفاوتی بین مدارس دولتی و غیر دولتی قایل نشوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد محمودزاده روز چهارشنبه در جلسه شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش قزوین اظهار کرد: بخشی از جمعیت درحال تحصیل کشور در مدارس غیر دولتی مشغول علم آموزی هستند که باید رشد تربیتی و پرورشی این دانش آموزان نیز مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: برخی مدیران متاسفانه رفتارها و سیاست گذاری های دوگانه‌ای را بین مدارس دولتی و غیر دولتی اعمال می‌کنند که آسیب زا بوده و باید تمام مدارس را در حوزه های پرورشی و تربیتی در یک تراز دید.

وی خاطرنشان کرد: دانش آموزان در شرایط امروز با انواع آسیب های اجتماعی رو به رو هستند که اگر مباحث تربیتی، فرهنگی و پرورشی به منظور ارتقا رشد و آگاهی آنها صورت نگیرد، آسیب‌های جدی را متوجه آنها می‌کند و آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت جوانان به عنوان یک نهاد فرهنگی و اجتماعی نقش بی بدیلی دارد چرا که تمام جامعه دوران رشد و یادگیری خود را در مدارس می گذرانند.

محمودزاده بیان کرد: آنچه نظام آموزشی کشور ما را از سایر کشورها جدا می کند موضوع تعلیم و تربیت است، چرا که علاوه بر مسایل علمی و علم آموزی نظام تعلیم و تربیت توجه ویژه ای نیز به موضوعات فرهنگی، پرورشی و تربیتی دارد تا جایی که ۴۳ شاخصه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در حوزه تعلیم و تربیت دانش آموزان است.