به گزارش ایرنا، جاده نوق - رفسنجان به عنوان یکی از جاده های پرتردد و پرحادثه استان کرمان شناخته می شود که در دولت های مختلف اعتباراتی برای اصلاح آن گذاشته شده اما عمدتا به صورت قطره چکانی بوده و متاسفانه طی دهه های گذشته که این پروژه آغاز شده تاکنون به سرانجامی نرسیده است.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان در این زمینه می گوید: طی ۶ ماه نخست سال جاری اقدامات متعددی به منظور کاهش سوانح ترافیکی در این جاده انجام شده است اما با توجه به اینکه عمده تصادفات این محور از نوع برخورد رخ به رخ گزارش شده لذا می توان جلوگیری از سوانح این جاده را با احداث باند دوم مرتفع کرد.
به گزارش روابط عمومی این اداره کل، محسن کاظمی روز چهارشنبه افزود: راهداری شهرستان رفسنجان از فروردین ماه سال جاری تمام توان، نیروی انسانی و ماشین آلات خود را به کارگرفت تا علاوه بر احداث ۱۰ کیلومتر شانه سازی، عملیات آسفالت گرم به طول هفت کیلومتر در محور بهرمان به روامهران را به نتیجه برساند.
وی تصریح کرد: طی این مدت روکش آسفالت محور بهرمان به صفاییه آغاز شده و افتادگی شانه راه از محدوده چاه جعفر به رفسنجان اصلاح شده است.
کاظمی از انجام عملیاتی نظیر اسلاری سیل(نوعی مرمت) به طول ۱۱ کیلومتر از جوادیه اللهیه نوق به سمت شهرستان انار خبر داد و افزود: نکته مهم این است که محدودیت های اعتباری، نیروی انسانی، تجهیزات و ماشین آلات سنگین، مانعی برای راهداران رفسنجانی نبوده و ایشان تمام توان خود را در رفع عیوب جاده ای باوجود سختی زیاد انجام داده است.
شهرستان رفسنجان در فاصله ۱۰۰ کیلومتری شمال مرکز استان کرمان قرار گرفته است.