به گزارش ایرنا از روابطعمومی بیمه سرمد یاسر فرهی مدیر منابع انسانی بیمه سرمد به مناسبت پنجمین روز از هفته سرمد که با نگاه به استراتژی توانمندسازی کارکنان و توسعه فرهنگ سازمانی بهعنوان روز " سرمد و کارکنانی با رفتار حرفهای" نامگذاری شده است با اشاره به اهمیت مسئله افزایش بهرهوری کارکنان گفت: بهرهوری در منابع انسانی روی چند عامل بنا میشود که مهمترین آنها آموزش و توسعه است؛ سرمایهگذاری در آموزش کارکنان مستقیماً باعث افزایش مهارتها و دانش کارکنان میشود.
فرهی با اشاره به اهمیت همدلی کارکنان به عنوان یکی از عوامل مهم در بهبود روابط بین فردی، افزایش رضایت شغلی و بهبود عملکرد سازمان، فرهنگ سازمانی، سبک مدیریت و رهبری، آموزش همدلی، توسعه مهارتها، تجربیات مشترک، پذیرش تنوع، مدیریت تعارض و پشتیبانی عاطفی را عوامل کلیدی برای ایجاد همدلی کارکنان برشمرد.
فرهی در ادامه با تاکید بر اهمیت احساس انسجام سازمانی در میان کارکنان، به استفاده از پرسشنامه سنجش نگرش کارکنان به عنوان یکی از ابزارهای سنجش در بیمه سرمد اشاره کرد. هدف این پرسشنامه بررسی میزان رضایت کارکنان در برخی از عوامل اساسی مانند رضایت شغلی، حقوق و دستمزد و تعامل با سرپرستان است و در اولین اقدام پس از بررسی جامع نیازها و خواستههای کارکنان که از تحلیل این پرسشنامه استخراج شد، اقدام به بازنگری نظام جبران خدمات شد و همزمان بستههای خدمات رفاهی متنوعی نیز عرضه شد.