یزد- ایرنا -مدیرکل روابط عمومی، امور بین‌الملل و ارتباطات مردمی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به نقش رسانه‌ها در مدیریت مصرف آب گفت: در طول چهار سالی که دوره بسیار خشکی را به لحاظ میزان بارش در کشور سپری می‌کنیم بازوی توانمند و یاور مدیریت مصرف آب، رسانه ها اعم خبرگزاری‌ها ، صدا و سیما ، روزنامه‌ها و دیگر فعالان این حوزه بوده و هستند.

" مهدی بختی" چهارشنبه شب در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در یزد افزود: هرگز فراموش نمی کنیم که رسانه ها در ترویج فرهنگ مدیریت مصرف و اطلاع رسانی شرایط شکننده آبی مناطق مختلف، اگر در کنار ما نبودند هیچگاه همراهی و مشارکت مردم در این زمینه رقم نمی خورد.

وی اظهار کرد: رسانه‌ها نقش مهمی در شفاف‌سازی و آگاه‌سازی در زمینه مدیریت بهینه مصرف آب دارند.

برنامه‌ریزی برای مدیریت تنش آبی / کمترین تنش آب در ۲ تابستان گذشته

بختی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور هرسال در آغاز سال آبی (ابتدای مهرماه) با توجه به میزان ذخایر سدها ، وضعیت آبهای زیرزمینی و به طور کلی حجم منابع آبی مناطق مختلف کشور برنامه ریزیهای را برای مدیریت تنش آبی شهرهای مختلف کشور در سطوح مختلف تدوین و طراحی و پس از تصویب به شرکت های آبفای سراسر کشور ابلاغ می کند.

وی اظهار کرد: امسال هم برنامه ریزی های لازم به لحاط فنی ، سازه ای ، فرهنگی و اطلاع رسانی آموزشی برای مدیریت تنش احتمالی شهرهای مختلف کشور به ویژه در مقطع اوج مصرف آب صورت گرفته است، البته چندسالی است فقط فصل تابستان را نمی توانیم به عنوان مقطع اوج مصرف آب در نظر گرفت زیرا از ابتدای خردادماه بسیاری مناطق کشور وارد دوره گرم می شوند که بیش از سه ماه درگیر این دوره مقطع زمانی هستیم.

بختی، ادامه داد: شرکت های آب و فاضلاب تمام توان خود را به لحاظ فنی ، مهندسی انجام داده و می دهند که برای تامین و توزیع آب شرب و بهداشت شهروندان مشکلی پیش به وجود نیاید.

مدیرکل روابط عمومی، امور بین‌الملل و ارتباطات مردمی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ادامه داد: افتخار می کنیم به رغم گرما و افزایش دما در ۲ سال گذشته و وضعیت نگران بارش که چهار سال کشور را درگیر خود کرده در۲ تابستان گذشته کمترین تنش آبی را در شهرها داشتیم .

وی با اشاره به قدردانی از تلاش های پرسنل شرکت آب و فاضلاب کشور در برنامه ریزی برای مدیریت مصرف آب افزود: همراهی و مشارکت مردم هم در این زمینه ستودنی است و امیدواریم که این همراهی تداوم داشته باشد.

جشنواره سپاس آب با هدف همگرایی بین نخبگان و ارائه راهکارهای مبتکرانه

مدیرکل روابط عمومی، امور بین‌الملل و ارتباطات مردمی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره ملی" سپاس آب " در یزد گفت: این رویداد علمی و فرهنگی با هدف ایجاد همگرایی بین نخبگان علمی و فرهنگی به منظور ارائه راهکارهای مبتکرانه در حوزه مدیریت مصرف برگزار می شود.

بختی ادامه داد: این جشنواره در سالهای گذشته به صورت استانی در استان یزد به خوبی برگزار شد که این پیشینه موجب گردید در شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تصمیم گرفته شود که این جشنواره به صورت ملی برپا گردد.

وی اظهار کرد: در راستای برگزاری این جشنواره تفاهم نامه ای بین مدیران شرکت آبفای استان و آب منطقه ای یزد و موسسه کوثر یزد منعقد شد که امیدواریم مراحل اجرایی و عملیاتی این رویداد به خوبی انجام شود.