به گزارش ایرنا، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور، روز شنبه در آیین رونمایی از پوستر بیست و ششمین جشنواره بین المللی قصه گویی با بیان اینکه قصه، پایه تمام تولیدات فرهنگی، هنری و ادبی است، گفت: قصه به عنوان ابزار تربیتی و هدایت انسان در قرآن نیز مورد توجه قرار گرفته است، این قالب تربیتی یک قالب مانا است و با گذر زمان از بین نمیرود.
"فرهاد فلاح" با بیان اینکه سیاست این دوره جشنواره، احیای قصه و قصهگویی در خانواده ها است، افزود: امروز در عرصه جهانی نیز قصه به عنوان یکی از شاخصهای کسب و کار محسوب می شود و در ایران که از پیشگامان حوزه قصه و قصهگویی در دنیا است، تلاش میشود از این ظرفیت برای تبلیغ کسب و کارها و تقویت اقتصاد استفاده شود.
رئیس بیست و ششمین جشنواره بین المللی قصه گویی، شعار این دوره جشنواره را «راز قصه ها، ساز زندگی است»، عنوان کرد و ادامه داد: برجسته ترین بخش بیست و ششمین دوره جشنواره قصهگویی حمایت و پشتیبانی از کودکان مظلوم غزه و لبنان است و جوایز ویژه ای برای این بخش هم در مرحله استانی و هم مرحله ملی در نظر گرفته میشود.
وی با بیان اینکه یزد سال گذشته به عنوان پایتخت قصه گویی انتخاب شد، اظهار داشت: از امسال شاخص های شهرهای خلاق قصه گویی طراحی شده تا شهرهای خلاق در این زمینه شناسایی و معرفی شود، معرفی این شاخص ها در توسعه شهرسازی، معماری و فضاهای عمومی میتواند تاثیر گذار باشد.
معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پایان افزود: جشنواره قصه گویی ویژه کودکان و نوجوانان نیست بلکه بزرگسالان و پدربزرگها و مادربزرگها هم میتوانند از همه شهر های ایران با مراجعه به سایت (kanoonfest.ir) در این جشنواره شرکت کنند.
در حاشیه آیین رونمایی از پوستر بیستوششمین جشنواره بین المللی قصهگویی "پریسا خوانین زاده" طراح پوستر این جشنواره در گفتوگو با ایرنا گفت: این پوستر برگرفته از المانهای شهر یزد و المانهای بین المللی که مفاهیم مشترکی دارند طراحی شده است و هدف اصلی آن به صورت کاملا گویا و خلاصه شده مفاهیم شهر یزد که پایتخت قصه گویی ایران است تعریف شده است.
وی افزود: در این پوستر از رنگهای پاستیلی برای ارتباط بهتر کودک و نوجوان استفاده شده و در مرکز این پوستر میدان مارکار به عنوان مرکز جغرافیایی ایران قرار گرفته است و ساعت ۹ که زمان پخش برنامه شب بخیر کوچولو از رادیو ایران که چندین نسل با آن خاطره دارند، نشان میدهد.
خوانین زاده ادامه داد: همچنین در این پوستر از فریم عینک مهدی آذر یزدی، کلاغ و موجهایی از کویر یزد و برای طراحی پشت زمینه آن از بافت کاهگل استفاده شده است.