به گزارش روز یکشنبه ایرنا، بابک محبوب علیلو در نشست بررسی راهکارهای بازگرداندن کودکان بازمانده از تحصیل و جلوگیری از آسیبهای آن، اتخاذ تدابیر لازم و کافی برای ارتقای فرهنگ و آموزش در استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: با همه دستگاه ها به خصوص آموزش و پرورش تلاش کند تا دانش آموز بازمانده از تحصیل وجود نداشته باشد.
وی با ابراز تاسف از وجود کودکان در سن تعلیم که از تحصیل باز مانده اند، اظهار کرد: در این راستا آموزش و پرورش آذربایجان شرقی باید نسبت به شناسایی این دسته از کودکان اقدام کرده و آنها را براساس دلایل بازماندگی از تحصیل طبقه بندی کند.
محبوب علیلو یادآور شد: در این راستا باید موانع و مشکلات تحصیلی دانش آموزان و علل بازماندن آنها از تحصیل شناسایی و احصا شده و تدابیر لازم برای بازگرداندن دانشآموزان به میدان علم و دانش اتخاذ شود.
وی با بیان اینکه عوامل بازماندن از تحصیل گاه به خود دانش آموز، گاه خانواده و گاه به پیرامون زندگی بر می گردد، شرایط اقتصادی و اجتماعی را مهمترین عامل در این ارتباط دانست.
محبوب علیلو ادامه داد: ضروری است مسؤولان مربوطه نسبت به فرهنگ سازی در میان خانوادهها و افزایش امکانات آموزشی و ایجاد فضای مناسب آموزشی اهتمام کنند و نهادهای حمایتی نیز تمام ظرفیتهای خود را برای کمک به خانواده های کم درآمد و در معرض آسیب به کار گیرند تا مشکل بازماندگان از تحصیل به نحو مناسب و ریشه ای مرتفع شود.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی پیش از این اعلام کرده است: حدود چهار نفر مشکوک به بازمانده از تحصیل در سطح استان شناسایی شده و بیش از یکهزار و 500 نفر از این تعداد به کلاس درس بازگشتهاند،
مسعود سعادتی اظهار کرده است: تعدادی از این کودکان یا مهاجرت کردهاند و یا شرایط حضور در کلاس را به خاطر شرایط زندگی و فیزیکی خاص مانند معلولیت و مشکلات خانوادگی ندارند.