راه آهن دورود - خرم آباد یکی از پروژه های بسیار مهم، کلیدی و راهبردی لرستان است که قرارداد ساخت آن سال ۹۲ با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) منعقد و عملیات اجرایی همان سال آغاز شد، اما در پیچ و خم کمبود اعتبار و نبود حمایت های مستمر مسوولان ملی ماند.

راه آهن دورود - خرم آباد یکی از پروژه های بسیار مهم، کلیدی و راهبردی لرستان است که قرارداد ساخت آن سال ۹۲ با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) منعقد و عملیات اجرایی همان سال آغاز شد، اما در پیچ و خم کمبود اعتبار و نبود حمایت های مستمر مسوولان ملی ماند.

قرارداد جدید راه آهن لرستان که در ۲ قطعه خرم آباد – دورود و پس از آن پلدختر - اندیمشک تعریف شده و قطعه اول آن به طول ۱۱۴ کیلومتر ( موسوم به راه آهن خرم آباد) با پیشرفت حدود ۴۰ درصد متوقف مانده بود ، مرداد ۱۴۰۱ دوباره منعقد و شهریور همان سال کارگاه های ۱۷ گانه آغاز به کار کردند اما تعطیلی طرح در نوروز ۱۴۰۳ اولین خبر تلخ برای حوزه عمرانی لرستان بود.

ظرفیت راه آهن خرم آباد با ۱۷ تونل به طول ۳۳ کیلومتر و طول پروژه ۱۱۴ کیلومتر، سالانه ۹.۷ میلیون نفر و ظرفیت باری ۶.۴ تن در سال اول اعلام و پیش بینی شد به ۹.۳ تن هم برسد.