تهران بزرگ - ایرنا - رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به طرح توسعه‌ای حمل و نقل عمومی در پایتخت گفت: مدیریت شهری در این مسیر پر تلاش ظاهر شده و تا پایان این دوره اتفاقات خوبی روی می‌دهد که براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان سال جاری ۷۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت اضافه می‌شود.

محمد آخوندی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: حوزه حمل و نقل عمومی پایتخت در یک عقب‌ماندگی چندین ساله به سر می‌برد که در دوره‌های گذشته کمترین توجه به موضوع حمل و نقل عمومی در این کلانشهر بوده است.

وی افزود: اکنون به دلیل برخی بی‌توجهی‌ها ناوگان حمل و نقل عمومی در تهران در مرحله فرسودگی قرار گرفته که مدیریت شهری با اقدامات و برنامه‌های اثربخش خود از سال گذشته تاکنون طرح نوسازی و همچنین برقی‌سازی حمل و نقل عمومی را در دستور کار قرار داد.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: با توجه به اقدامات و برنامه‌های توسعه حمل و نقل عمومی در تهران، اکنون وضعیت نوسازی در بخش اتوبوس و تاکسی در این کلانشهر روند مطلوب‌تری را پیش گرفته و برخی اقدامات در حوزه متروی تهران نیز به وضعیت بهتری رسیده است.

وی تاکید کرد: اضافه شدن ۱۸ ایستگاه جدید مترو در سه سال گذشته یکی از اقدامات مهم برای تسهیل تردد شهروندان در پایتخت بود، همچنین بیش از یک هزار و ۳۰۰ دستگاه اتوبوس جدید از تولیدات داخل به ناوگان حمل و نقل عمومی تهران اضافه شده است.

افزایش بودجه شهرداری تهران به ۱۵۰ همت

آخوندی یادآور شد: در حوزه حمل و نقل با وجود کارشکنی‌های فراوان، شاهد این هستیم که ۲ هزار دستگاه اتوبوس تولیدکنندگان داخلی قرارداد بسته شد و تاکنون یک هزار و ۳۰۰ دستگاه اتوبوس تحویل داده شده و قرار است تا پایان سال ۷۰۰ دستگاه اتوبوس باقی‌مانده نیز تحویل شود البته برای واردات واگن‌های قطار و برقی‌سازی اتوبوس‌ها هم اقداماتی انجام شد.

وی اضافه کرد: در حالیکه سال ۱۴۰۰ درآمد از محل ارزش‌ افزوده حدود چهار تا پنج هزار میلیارد تومان بود در سال ۱۴۰۲ به بیش‌ از ۲۴ هزار میلیارد تومان رسید.

به گفته وی، درآمد شهرداری از سال ۱۴۰۳ از محل ارزش‌ افزوده نیز بیش‌ از آن چیزی است که شورا مصوب کرده و برای امسال متمم بودجه خواهیم داشت که بودجه از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان عبور خواهد کرد.

به گفته این عضو شورای شهر تهران، طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی زمان‌بَر است اما تا پایان دوره ششم مدیریت شهری شهروندان تهرانی این اقدامات مهم را به خوبی مشاهده خواهند کرد که البته اتوبوس تازه نفس و همچنین برقی نیز اکنون در خیابان شهر قابل مشاهده است و به طور قطع تعداد آنها افزایش خواهد یافت.