«سیدمصطفی داوودی» روز سه شنبه در حاشیه تکریم و معارفه مدیرعامل جدید راه آهن منطقه آذربایجان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توجیه فنی و اقتصادی این طرح تهیه شده و امید است با توجه به تاکیدات رییس جمهور، وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی، سال آینده عملیات اجرایی آن آغاز شود.
وی اظهار کرد: این طرح به طول ۲۷۰ کیلومتر بوده و مسیر ریلی سرخس، مشهد، تهران، تبریز، چشم ثریا و کشورهای شرقی و آسیای میانه را به هم وصل می کند و برای اجرای آن ۱۶۰ تا ۱۷۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
معاون فنی و زیربنایی راهآهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه استان های آذربایجان و غربی در کریدورهای ریلی شرق و غرب و شمال و جنوب حمل و نقلی کشور قرار دارد، گفت: کریدور شمال و جنوب، جلفا را به بنادر جنوبی کشور از جمله بندرعباس و بندر امام خمینی متصل میکند.
داوودی، ادامه داد: در زمان کنونی اتصال کریدور شمال و جنوب برقرار است و تلاش می شود دوباره فعال شود و کریدور شرق و غرب نیز برای برقراری اتصال چین به اروپا در دنیا مطرح است.
وی یادآور شد: در زمان کنونی بیشترین حجم حمل و نقل ریلی بین شرق آسیا و اروپا در این مسیر انجام می شود.
چشمه ثریا بین مرز ایران و ترکیه در استان آذربایجان غربی و از توابع شهرستان ماکو و بخش بازرگان است.