به گزارش خبرنگار ایرنا، پوریا علیمردانی عصر سهشنبه در حاشیه نشست تخصصی بررسی راهکارهای حل مشکلات ترافیک شهر تهران در جمع خبرنگاران افزود: در این طرح تعداد سرنشین قابل شناسایی است و جریمه برای خودروهای تک سرنشین اعمال خواهد داشت و خودروی همگانی طبق تعریف بینالمللی شامل ۲ و بیشتر سرنشین است.
وی درباره ایجاد خط ویژه در بزرگراه همت اظهار کرد: اجرای طرح HOV یا خط ویژه پُرسرنشین یک موضوعی است که در برخی کشورها در شبکههای بزرگراهی برای خودروهای انبوه بر در نظر گرفته شده تا مردم تشویق به استفاده از وسیله حمل و نقل همگانی شوند.
علیمردانی افزود: این موضوع در شبکه جامع حمل و نقل ترافیک در نظر گرفته شده است. در این راستا مصوبه شورای عالی ترافیک پیش برده میشود و مقدمات اجرایی آن انجام میشود تا ترافیک بزرگراه همت کاهش یابد و سپس بازخورد مثبت شبکه، طرح در بزرگراههای دیگر هم اجرا خواهد شد.
استفاده از ایده اساتید دانشگاهی در حوزه حمل و نقل
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران گفت: همچنین در راستای بهرهمندی از فکر و ایده اساتید دانشگاهی در حوزه حمل و نقل، هماندیشیهای مختلف در حوزههای ترافیکی را خواهیم داشت و از ظرفیت این افراد برای رفع مشکلات ترافیکی تهران استفاده میشود.
وی ادامه داد: شهروندان برای فرار از ترافیک سنگین به سمت استفاده از موتورسیکلتها رفتهاند که باید فرهنگسازی برای ساماندهی آنها هنگام تردد انجام شود، برنامههای جامع را باید در مقاطع مختلف زمانی برای کاهش استفاده از حمل و نقل عمومی و اجرای بهتر طرح ترافیک جدید داشته باشیم.