رضوان حکیمزاده چهارشنبه در بازدید از مدارس آبادان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شناسایی و جذب دانشآموزان بازمانده از تحصیل یک اقدام ملی است و برای تحقق آن باید سایر سازمانها از جمله دستگاه قضائی در کنار آموزش و پرورش باشند.
وی افزود: با برنامهریزی انجام شده و البته با همافزایی میان دستگاههای مرتبط، جذب بازماندگان از تحصیل شتاب بیشتری پیدا خواهد کرد.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش فقر اقتصادی را یکی از عوامل بازماندن دانش آموزان از تحصیل عنوان کرد و گفت: برخی کودکان به دلیل فقر اقتصادی و مشکلات فرهنگی امکان حضور در مدرسه را ندارد که در این راستا سایر نهادها و دستگاهها باید پای کار باشند تا دانشآموزی در این سرزمین از مدرسه جا نماند.
حکیمزاده بیان کرد: از دادگستری به صورت ویژه تقاضا داریم در این زمینه به تکالیف قانونی خود عمل کند زیرا شناسایی کودکان برعهده وزارت آموزش و پرورش است ولی ابزار قانونی برای برخورد با کسانی که مانع تحصیل کودکان میشوند در اختیار دستگاه قضائی است.
وی افزود: امیدواریم با اهتمامی که بین سایر دستگاهها و وزات آموزش و پرورش وجود دارد؛ جذب حداکثری دانش آموزان بازمانده از تحصیل به برنامه مشترک تبدیل شود و اگر همه سازمانها سهم خود را انجام دهند و موانع اقتصادی و فرهنگی کاهش یابد قطعا دانش آموز بازمانده از تحصیل نخواهیم داشت.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: باید بین دانش آموزان بازمانده از تحصیل و ترک تحصیل کرده، تفاوت قائل شد که این موضوع در سامانه های وزارتخانه با حساسیت مورد بررسی قرار می گیرند.
وی از ساماندهی نیروی انسانی در سایر نقاط کشور خبر داد و گفت: خوشبختانه ساماندهی نیروی انسانی به شکلی پیش رفت که تکلیف کلاسها و تعداد معلمان مشخص شد.
حکیمزاده افزود: با مشوق هایی که مجلس شورای اسلامی تعیین کرده، بخشنامه مربوط به بازنشستگی معلمان به حالت داوطلبانه درآمد و همواره زمینه لازم برای ادامه همکاری معلمان بازنشسته فراهم است.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: سال تحصیلی امسال به گونهای آغاز شد که تقریبا ابلاغ اکثر معلمان صادر و کلاس بدون معلم در کشور وجود ندارد.