به گزارش خبرنگار ایرنا، مجید گلشنی منفرد روز یکشنبه در نشست خبری و هم اندیشی در خصوص اجرای پویش ملی خرید کالای تولید داخلی افزود: نتیجه و هدف تلاش ها برای تقویت تولید، حضور محصولات در بازار است ولی این مهم چنان که باید در وضعیت مطلوبی نیست.
وی با بیان اینکه یکی از مولفه های ادغام صنعت و بازرگانی تکمیل و تقویت زنجیره تولید و بازار مصرف است، اظهار کرد: مشکلی که ما در کشور و استان داریم این است که از تولیدات داخلی اطلاعی نداریم.
گلشنی منفرد با بیان اینکه تشویق به مصرف تولیدات داخلی مستلزم آگاهی داشتن و شناخت این محصولات است، گفت: شناساندن محصولات تولیدی داخلی به ویژه تولیدات استانی بسیار مهم و تعیین کننده است، به طور مثال استان زنجان در برخی محصولات مثل شوینده ها، پارچه و منسوجات که اتفاقا خیلی راهبردی هم هستند جزو برترین هاست ولی شناختی از این توانمندی ها در جامعه وجود ندارد.
وی ادامه داد: تولید کننده ترکیه پارچه لباس هایش را از تولیدکننده پارچه در استان زنجان تامین می کند ولی مصرف کننده ها در بازار دنبال برندهای ترک هستند چون معتقدند پارچه ترک کیفیت بهتری دارد.
گلشنی منفرد خاطرنشان کرد: متاسفانه حتی مصرف کننده های داخل استان هم از این ظرفیت های تولیدات داخلی آگاهی ندارند.
وی افزود: در بلورجات تولیدات زنجان جزو برندهای کشوری است، ولی در بازار داخل استان از تولیدات سایر استانها استفاده می شود.
وی به راهبرد چهار پله ای احصای توانمندی ها، آشنایی رسانه ها با این توانمندی ها، آشنایی اصناف و بازار و آشنایی مصرف کنندگان برای تقویت تولیدات داخلی در استان تاکید کرد و گفت: گام دوم برخورد با قاچاق بوده ولی مهم تر از آن آگاهی بخشی در جامعه نسبت به مزیت تولیدات داخلی است.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان بر لزوم برندسازی محصولات و کالاهای داخلی تاکید کرد و افزود: روش های اقناعی و تبلیغی برای مصرف تولیدات داخلی باید در قالب های شیک و فراگیر ارایه شود تا تأثیرگذاری مناسب را داشته باشد.