به گزارش ایرنا مهدی حیدری روز یکشنبه در جلسه کمیسیون فنی عمرانی و حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: ریشه اصلی ترافیک شهر مربوط به خودروهای جابه جایی دانشآموزی در هنگام صبح و ظهر است و در این ساعات با مشکل ترافیک مواجه هستیم.
وی بیان کرد: یکی از سیاستها در راستای مدیریت بهتر ترافیک شهری را هوشمندسازی تقاطعها دانست و گفت: در کنار توسعه حملونقل همگانی و نوسازی ناوگان عمومی، هوشمندسازی تقاطعها حائز اهمیت است.
حیدری با اشاره به اینکه اهمیت هوشمندسازی تقاطعها در کنار پارک حاشیهای خودرو ها بر کسی پوشیده نیست، افزود: هوشمندسازی تقاطعها یکی از اقدامات مهمی است که تأخیر و طول صف خودروها در پشت چراغهای راهنمایی را کاهش داده و انضباط بهتری ایجاد میکند.
وی با بیان اینکه تخلفات مدل پارک دوبل ریشه اصلی پسزدگی ترافیک شهر است، اضافه کرد: با ساماندهی و مدیریت پارک حاشیهای میتوان بخش بزرگی از معضل ترافیک شهری را حل کرد.
وی به مصوبه شورای شهر مبنی بر طرح سامانه پارک حاشیهای اشاره کرد و گفت: گام مهمی که برداشته شد این بود که بعد از سه وقفه رفت و برگشت طرح ساماندهی پارک حاشیهای به تایید هیات تطبیق فرمانداری رسید.
رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اقدامات اولیه شهرداری برای اخذ کد پلیس خودروهای پلاکخوان در اجرای طرح ساماندهی پارک حاشیهای، اضافه کرد: شهرداری چنانچه موفق به اخذ کد نشد میتواند راههای دیگری را برای اجرای طرح اتخاذ کند.
وی افزود: سهم شهرداری از جرایم راهنمایی و رانندگی ۴۰ درصد است که متأسفانه پرداخت نمیشود و ما چندین بار به این موضوع تاکید کردهایم اما هیچ اقدامی نشده و بر این اساس باید از طریق مراجع قضایی اقدام کنیم.
این عضو شورای شهر همدان همچنین به نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهر تاکید کرد و گفت: مدیریت ناوگان اتوبوسرانی به تازگی اقدامات قابل توجهی داشته که قابل قدردانی است.
حیدری با اشاره به تصادف اخیر اتوبوس شهری در چهارراه آیت الله نجفی اظهار کرد: باید از هر اتفاق و سوانحی پیشگیری شود و این تصادف تلنگری شده که فرایندهای کنترل صحت عملکرد ناوگان و رفتار حرفهای رانندگان را سختگیرانه داشته باشیم.
رییس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان اضافه کرد: در حوزه تصمیمگیری حفظ جان مردم وظیفه ماست و کمک و مساعدت به دستگاهها و نهادهای دیگر اولویت شهرداری نیست.
حیدری با تاکید براینکه برای چندمین بار بر نوسازی تاکسیهای شهر و رسیدگی به رانندگان تاکسی برای دریافت تاکسی نو تاکید داشتیم، یادآور شد: هنوز این موضوع محقق نشده و رانندگان تاکسی متقاضی خودروی نو متضرر شدهاند و جبران ضرر آنها بر بسیاری از کارها اولویت دارد.