همدان-ایرنا- مسوول اجرای گشت های گردشگری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان از حضور ۷۸ درصد شرکت کنندگان در این رویداد در گشت های برنامه ریزی شده خبر داد و گفت: برپایی این جشنواره بهانه ای برای معرفی همدان و رونق گردشگری این دیار شد.

به گزارش ایرنا، بهنام نادری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه برای نخستین بار در تاریخ رویدادی ملی و بین المللی هفت روز برنامه متداوم گردشگری در این دوره برای بیش از ۳۵۰ نفر اجرا شد اظهار کرد: در طی برگزاری جشنواره ۵۲ ساعت برنامه گردش از مهم ترین اماکن تاریخی و طبیعی استان همدان برنامه ریزی شد.

وی ادامه داد: اولین اولویت گشت های گردشگری جشنواره، آشنایی تمامی شرکت کنندگان با میراث جهانی امسال ایران تپه هگمتانه بود برهمین اساس تمامی شرکت کنندگان خارجی و بیش از ۳۰۰ نفر از شرکت کنندگان ایرانی از این مجموعه شگرف بازدید کردند که تاریخ همدان و دوره های مختلفی که در آن تمدن شکل گرفته بسیار مورد توجه آنان قرار گرفت.

این فعال گردشگری همدان با اشاره به اینکه بافت تاریخی همدان اولویت دوم گشت ها برای بازدید مهمانان بود اذعان کرد: بازدید از سایت موزه میدان امام خمینی، آشنای با کاروانسراها، سراها و فروشگاهای عرضه چرم همدان بخشی دیگر از این ویژه برنامه پیاده روی بود.

نادری افزود: خرید سوغاتی های همدان یکی دیگر از اولویت های تیم گشت های گردشگری بود تا جشنواره موجب رونق اقتصادی کسب کارها نیز بشود که با توجه به کیفیت این سوغاتی بسیار مورد استقبال مهمانان قرار گرفت.

وی با اشاره به برگزاری تور ویژه برای خبرنگاران رسانه های ملی در این مدت ادامه داد: آشنایی آنان با تاریخ، فرهنگ، گویش، ظرفیت های فرهنگی و هنری همدان اولویت گشت های اصحاب رسانه بود.

مسوول اجرای گشت های گردشگری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان با اشاره به اینکه در تمامی برنامه ها از راهنمایان کارت دار و سطح بالا استان برای میهمانان استفاده شد اظهار کرد: همه مهمانان خارجی جشنواره علاوه بر گشت شهری همدان به بازدید از غارعلیصدر و شهر لالجین برده شدند که بازدید از این مکان ها به خصوص تجربه ساخت سفال در شهر جهانی لالجین برای شرکت کنندگان از اقصی نقاط جهان خاطره ای ماندگار ساخت.

نادری افزود: در گشت های مهمانان خارجی سعی شد نگرش ایران هراسی شکل گرفته در خارج از کشور رنگ ببازد و آنان با چهره واقعی مردم مهماندوست ایران آشنا شوند.

وی، برگزاری این حجم از گشت گردشگری را بی سابقه خواند و اظهار کرد: به اذعان مدیر امور بین الملل جشنواره در تمام دوره های گذشته این حجم از برنامه ریزی برای اجرای گشت های گردشگری به اجرا در نیامده بود که مورد رضایت حتی ستاد برگزاری در وزارت فرهنگ ارشاد نیز قرار گرفت.

مسوول اجرای گشت های گردشگری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان با اشاره به چالش های اجرای این حجم از گشت ها در این دوره برای برگزارکنندگان افزود: در حالی که تیم برگزاری گشت ها در همدان اطلاعی تا آخرین روزهای ورود مهمانان از وقت آزاد آنان، علایق، سن، جنسیت و کشورهای حاضر در جشنواره نداشت با برنامه ریزی شناور موفق شدیم بیشترین رضایت را به اذعان نظر سنجی صورت گرفته در محل های اقامت آنان کسب کنیم.

این فعال حوزه گردشگری، هدف تیم برگزاری را استفاده حداکثری از فرصت برگزاری جشنواره برای معرفی داشته های مهم همدان به مهمانان داخلی و خارجی و وایرال شدن (پخش شدن یک ویدئو) تیترهای خبری برای تشویق سفر به ایران و همدان اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، بیست و نهمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر کودکان و نوجوانان ۱۱تا ۱۷ آبان به میزبانی همدان برگزار شد.