به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوالفضل قربانی روز یکشنبه در صد و پنجاه و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: هرچند تعداد قابل توجهی از بهرهبرداران این خط اهالی مناطق شرقی اصفهان هستند، اما این خط بهرهبرداران خاص نیز دارد که در روزهای خاصی(برای رسیدن به سازمان میادین، آرامستانها و ...) از آن استفاده میکنند.
وی اضافه کرد: از این رو پیشنهاد میشود برای سال آینده در بودجه این سازمانها بخشی از مبلغ برای احداث خط قطار شهری دیده شود زیرا این تصمیم باعث خواهد شد که امتداد خط ۲ قطار شهری در زیرساختهای اساسی قرار گیرد.
رییس کمیسیون هوشمندسازی و حمل و نقل اسلامی شهر اصفهان به افتتاح نخستین ایستگاه شارژ خودروهای برقی در این خطه اشاره کرد و گفت: قرار بود ۲ ایستگاه شارژ خودروهای برقی نیز احداث شود که به تأخیر افتاده است.
قربانی ادامه داد: البته قول دادند ایستگاه «بزرگمهر» و «فرایبورگ» را ظرف یکی دو ماه آینده به بهرهبرداری برسانند که خواستار تسریع در اجرای این روند هستیم.
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این با بیان اینکه خیران بیش از یکصد پروژه کوچک و بزرگ را در حوزه سلامت در دست اجرا دارند که باید به کمک آنها شتافت، گفت: شورا اخیرا با مصوبهای هزینه صدور پروانه برای خیرین را به صفر نزدیک کرد و برای بخش خصوصی نیز این میزان به ۱۵ درصد رسید.
محمد نورصالحی خاطرنشان کرد: سال گذشته شورای شهر دو مصوبه داشت و کلنگ بیمارستان تامین اجتماعی در شهرک «شهید کشوری» و بیمارستان بنیاد شهید در شمال شهر به زمین زده شد.
وی یادآور شد: این بیمارستانهای ۵۰۰ تخت خوابی نیاز اقشار مختلف مردم است اما با وجود تأمین زمین و تسهیل صدور پروانه از سوی مدیریت شهری، هنوز اقدامی برای ساخت این بیمارستانها انجام نشده است.
وی ادامه داد: انتظار داریم با همت مدیریت استان، همه فعالیتهای حوزه بهداشت و درمان با قدرت و سرعت ادامه پیدا کند.
نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این نشست در باره آلودگی هوای کلانشهر اصفهان گفت: برای جلوگیری از مازوت سوزی نیروگاه اصفهان تصمیم درستی گرفته شد.
سید امیر سامع افزود: نیروگاه شهید منتظری بدلیل ظرفیت یک هزار و ۶۰۰ مگاواتی و نزدیک بودنش به شهر، بیشترین میزان آلایندگی را نسبت به جمعیت سه میلیون نفری پیرامون خود خواهد داشت.
وی هشدار داد: بطور قطع اصفهان طاقت آلایندگی بیشتر را ندارد و مخاطرات و عوامل تشدید بیماری گسترش پیدا میکند از این رو از مردم تقاضا می کنیم که در راستای کاهش مصرف انرژی بخصوص برق و گاز، حداکثر تلاش خود را به کار ببرند.
عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر اصفهان نیز گفت: در شورای اسلامی شهر در مباحث کلان مربوط به حفظ و نگهداری محیط زیست و فضای سبز برنامهریزی میکنیم اما در سطوح پایین مدیریتی شاهد کمکاری هستیم.
احمد شریعتی ادامه داد: چهل و پنج روز است در منطقه ۱۴ که منطقهای کم برخوردار است مدیر فضای سبز نداریم، چند مرتبه تذکر داده شده که مدیر جایگزین انتخاب شود اما انجام نشده است.
وی به افزایش قیمت معاینه فنی خودروها نیز اشاره کرد و افزود: قیمت معاینات فنی خودروها از حدود ۸۰ هزار به حدود ۲۵۰ هزار تومان و معاینه فنی موتورسیکلت از ۱۵ هزار به ۳۵ هزار تومان رسیده است.
عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان عنوان کرد: دولت قول کنترل تورم را داده است اما قیمت معاینه فنی یک مرتبه افزایش پیدا میکند و به مردم فشار وارد میشود.
وی اظهار کرد: ما بدنبال جلوگیری از آلودگی هوا هستیم و مردم را ترغیب میکنیم که با معاینه فنی، خودروهای خود را رفع نقص کنند، بنابراین در حوزه معاینه فنی خودروها نیز باید ترغیب و انگیزه ایجاد و از عواملی تنشزا جلوگیری شود.
به گزارش ایرنا، خط ۲ قطار شهری از بخش شمال شرق و منطقه ۱۴(ایستگاه دارک) اصفهان آغاز میشود و با عبور از خیابانهای زینبیه، لاله و هاتف، میدان امام علی (ع)، خیابان نشاط و فلسطین به ایستگاه دروازه دولت میرسد و در این ایستگاه با خط یک تقاطع خواهد داشت.
احداث هر کیلومتر از این خط حدود ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه دارد.
خط یک قطار شهری اصفهان از شمال این کلانشهر آغاز می شود و پس از طی مسیر ۲۰.۷ کیلومتری به پایانه مسافربری صُفه میرسد.
نخستین مرحله خط یک قطار شهری اصفهان سال ۹۴ افتتاح و مراحل پایانی و تکمیلی آن سال ۹۸ بهرهبرداری شد.