تهران- ایرنا- رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش گفت: آگاهی‌بخشی، تشریح و تبیین سیاست‌های شورای عالی آموزش و پرورش به جامعه مخاطبان، موجب کاهش ارجاع پرونده‌های تخلفات آموزشی مدیران و دانش آموزان به کمیسیون‌های موارد خاص این شورا می‌شود.

به گزارش ایرنا از وزارت آموزش و پرورش، حسین صادقی در نشست هم اندیشی مدیران روابط عمومی سراسر کشور ضمن اشاره به نقش رسانه در مناسبات اجتماعی و گردش اطلاعات در جامعه، یکی از مأموریت های اصلی روابط عمومی را اطلاع یابی و اطلاع رسانی سریع اخبار، گزارش‌ها و تبیین سیاست‌ها دانست.

وی اضافه کرد: مدیران روابط عمومی و رسانه‌ها نقش ویژه‌ای در سرعت بخشی به جریان‌سازی اخبار و اطلاعات، بویژه تبیین آیین نامه‌ها، مقررات و مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش در مدارس دارند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) پیرامون نقش مهم روابط عمومی‌ها در روشنگری و امید آفرینی تصریح کرد: "اثر یک شگرد خوب رسانه‌ای یا یک حرکت هماهنگ تبلیغاتی، از بستن شیرهای نفت نیز بیشتر است." از این رو می‌توان با یک کار هنرمندانه در سریع‌ترین زمان ممکن آیین نامه‌ها، مقررات و مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش را به مخاطبان اصلی آن یعنی مدیران، معلمان و دانش آموزان رساند.

صادقی، «شورای عالی آموزش و پرورش» را بالاترین مرجع سیاستگذاری، قانون‌گذاری و نظارت بر مصوبات آموزش و پرورش دانست و افزود: بسیاری از پرونده‌های آموزشی که در کمیسیون موارد خاص شورای عالی آموزش و پرورش طرح و ساعت‌ها وقت مدیران را می‌گیرد، ناشی از جهل مخاطبان به قوانین، مقررات و مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش است.

عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ظرفیت‌های موجود رسانه‌ای در آموزش و پرورش گفت: ایجاد پنجره‌ای به نام «آیین نامه‌ها و مقررات و مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش در پورتال رسمی وزارت آموزش و پرورش»؛ بهره‌مندی از ظرفیت عظیم «شبکه شاد» با بیش از ۱۷ میلیون کاربر فعال و بهره‌مندی از ظرفیت «دانش آموز خبرنگاران» در اطلاع رسانی مصوبات این شورا از ظرفیت‌های درون سازمانی برای گفتمان‌سازی است.

صادقی با اشاره به نقش شبکه‌های اجتماعی و تولیدات بصری در آموزش گفت: تولید موشن‌گرافی و اینفوگرافی‌های متنوع و جذاب کمک شایانی در آموزش مخاطبان و جریان‌سازی مصوبات در کمترین زمان ممکن برای دورترین نقاط کشور را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: امروزه بهره‌مندی از هوش مصنوعی و استفاده از چت بات‌ها در تجزیه و تحلیل داده‌ها، ایجاد و نظارت بر محتوا، روابط عمومی را متحول کرده و نباید از ظرفیت این تکنولوژی در گردش اطلاعات و ارزیابی میزان نفوذ اخبار ارسالی غافل شد.

عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش چشم انداز روابط عمومی را ایجاد روابط عمومی اثربخش توصیف کرد و آن را مایه توسعه و تعالی نظام تعلیم و تربیت کشور دانست و افزود: روابط عمومی اثربخش می‌تواند زیباترین جلوه مسئولیت اجتماعی در تولید اخبار مطلوب برای مخاطبان ترسیم و آنان را برای مشارکت و متقاعد سازی بیشتر ترغیب کند.

صادقی ضمن معرفی روابط عمومی به عنوان یک ایدئولوژی تحول آفرین و یک تفکر جمعی برای حفظ سرمایه‌های اجتماعی دستگاه، گفت: داشتن نگاه آینده پژوهانه و بکارگیری روش‌های نوین ارتباطی و تعامل سازنده با خبرنگاران و اصحاب رسانه، مأموریت مهم مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در اعتلای نظام تعلیم و تربیت است.