شیراز- ایرنا- سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: رسانه های داخلی نباید مرجعیت خود را در مقابل رسانه های بیگانه از دست بدهند و برای حفظ این مرجعیت باید برنامه‌ریزی شود.

به گزارش ایرنا، حجت الله رضایی، یکشنبه در دیدار با رییس و خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی استان فارس افزود: اولین موضوع قابل طرح در حوزه رسانه بحث مرجعیت است و به نظر می‌رسد آنچه که امروز به نوعی در حال تبدیل شدن به یک تهدید است اینکه میزان مرجعیت رسانه‌های داخلی در نزد افکار عمومی در حال کاسته شدن است.

وی ادامه داد: امروز اگر در جایی اتفاق یا حادثه ای روی دهد، نباید به جای اطلاع رسانی سریع و دقیق در خصوص آن حادثه، انتشار سریع را کند کنیم، بلکه اجازه دهیم اخبار بموقع و صحیح انتشار یابد.

وی اظهار کرد: انتشار بموقع و دقیق اخبار از سوی رسانه های داخلی می تواند به هدایت افکار عمومی جامعه کمک کند و مانع از تحریف اخبار توسط رسانه های مغرض و بیگانه شود.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: اگر انتشار اخبار با سرعت و دقت و صحت همراه نباشد، به ویژه در عصر امروز که در حال وارد شدن به عصر هوش مصنوعی هستیم، قطعا مرجعیت را رسانه های دیگر به دست خواهند گرفت.

نباید در انتشار اخبار از سرعت و دقت غافل شد
رضایی افزود: نباید در انتشار اخبار از سرعت و دقت غافل شد چرا که در غفلت رسانه‌های داخلی، رسانه های مخالف وارد میدان می شوند و اخبار را هر طور که بخواهند به مخاطب و مردم منتقل می کنند.

وی ادامه داد: اگر بعضا یک کانال خبری در فضای مجازی موفق می شود که تمام عرصه اطلاع رسانی را از دست ما خارج کند علتش این است که ما در انتشار اخبار خطوط قرمز را بیش از حد پررنگ می کنیم.

او اظهار کرد: در شرایط امروز هنر رسانه باید این باشد که با هدف افزایش سرمایه اجتماعی قلم بزند و به این سمت حرکت کند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: تا آنجا که مساله به امنیت کشور لطمه نمی زند مطالب را باید منعکس کنیم، چرا که اگر خبر و مطلبی را رسانه‌های داخلی مطرح نکنند باید منتظر بمانیم تا رسانه های بیگانه با هزاران تحریف همان خبر را منتشر و فضای ذهنی افکار عمومی را مسموم کنند.

رضایی افزود: رسانه نباید فقط از مدیر تعریف و تمجید داشته باشد ، رسانه باید در کنار بیان دستاوردها و موفقیت ها، مشکلات، کمبودها و نقاط ضعف ها را نیز بیان کند، رسانه ها باید از رویه تک بعدی و صرفا بیان موفقیت ها و پرهیز از بیان مشکلات دوری کنند و از حالت یک بعدی خارج شوند.