مشهد-ایرنا- فرماندار مشهد گفت: بیش از ۱۷ هزار نفر از شهروندان مشهدی مطالبات خود را به صورت حضوری و رو در رو در جلسات سه‌گانه دیدار مردمی با مسوولان این شهرستان در سه سال گذشته مطرح کرده و مطالبات آن ها توسط فرمانداری مشهد پیگیری شده است.

به گزارش ایرنا، محسن داوری روز یکشنبه در حاشیه برگزاری میز خدمت در مسجد موسی‌ ابن جعفر(ع) بلوار هاشمیه در جمع خبرنگاران افزود: با پیگیری دبیرخانه فرمانداری به بیش از ۹۰ درصد این درخواست‌ها رسیدگی شده و ۱۰ درصد بقیه در حال رسیدگی است.

وی گفت: این ارتباط بی‌واسطه با مردم به سه شکل «دوشنبه های ملاقات مردمی» در فرمانداری مشهد، «میز خدمت» در مناطق مختلف شهری و «طرح شهید اصلانی» در قالب نشست با شورای اجتماعی محلات به صورت محله محور و مسجد محور انجام می‌شود.

فرماندار مشهد اضافه کرد: در طرح شهید اصلانی ابتدا به جای عموم مردم، معتمدین و نمایندگان شوراهای اجتماعی در جلسات حضور دارند و مسائل کلان و مطالبه عمومی محله طرح می شود که در این شیوه چهار هزار مطالبه مطرح‌ و رسیدگی شده است.

وی افزود: میز خدمت با حضور مدیران دستگاه‌های مختلف و با حضور عموم مردم و به‌ تفکیک هر بخش کاری در مساجد یا مکان های مختلف انجام می شود.

داوری بیان کرد: سومین شکل از دیدارهای مردمی نیز جلسات هفتگی در فرمانداری مشهد است که هر هفته در روز دوشنبه برگزار و در همان جلسه، مطالبات به‌ صورت لحظه‌ای پیگیری می شود.

فرماندار مشهد با بیان اینکه به طور متوسط در هر برنامه حدود ۱۰۰ نفر مراجعه و مشکلات شخصی خود را مطرح می‌کنند، خاطرنشان کرد: همه مطالبات و مشکلات مطرح شده به صورت مکاتیزه ثبت شده و قابل پیگیری است و فرمانداری مردم را جهت رسیدگی به مشکلاتشان به دستگاه ها و نهادهای متولی ارجاع می دهد.

وی گفت: یکی از مزیت‌های مهم جلسات دیدار مردمی با ورود بازرسی فرمانداری رقم می‌خورد؛ به این معنا که رسیدگی به مشکلات مردم فقط با معرفی به نهادهای مربوطه پایان نمی‌یابد و تا حصول نتیجه نهایی، در هر مرحله این مطالبات توسط بازرسی رصد می‌شود.

چهار میلیون نفر جمعیت شهرستان مشهد در شهرهای «مشهد، رضویه، ملک آباد و بینالود» و ۴۰۰ روستای کوچک و بزرگ در آن سکونت دارند.