به گزارش خبرنگار ایرنا،《ابراهیم شکرانی》 روز چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان البرز افزود: در شورای انقلاب فرهنگی، پس از ابلاغ سند تحول، رویکرد جدیتری در پیش گرفتهایم.
وی بیان کرد: تمرکز بر آثار فعالیتها در میدان و در زندگی مردم بوده ، چنانچه اگر این آثار در میدان مشاهده نشود، کار فرهنگی و اجتماعی به درستی پیش نرفته است.
شکرانی تاکید کرد: میدان فرهنگی و اجتماعی کشور نیازمند رصد و شناسایی دقیق تحولات است تا بر اساس آن، برنامهها و اقدامات اثرگذار طراحی و اجرا شود.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: استان البرز باید همچنان در راستای اجرای دقیق و موثر برش استانی سند تحول فرهنگی با قوت بیشتری حرکت کند تا نتایج ملموس آن در جامعه دیده شود.
فرهنگ کشور با برنامه ریزی دقیق تقویت شود
نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج نیز گفت: فرهنگ کشور باید با برنامهریزی و هماهنگی دقیق تقویت شود تا از آسیبها و نفوذهای منفی جلوگیری شود.
آیت الله 《 سید محمد مهدی حسینی همدانی》 تاکید کرد: در عرصه فرهنگ باید به ۲ جبهه آفند و پدافند توجه ویژهای داشته باشیم.
وی افزود: مهندسی فرهنگی باید مبتنی بر کار کارشناسی و برنامههای مدون باشد و هرگونه اقدام خارج از این چارچوب نه تنها به اهداف فرهنگی کشور آسیب میزند، بلکه موجب اتلاف منابع و وقت میشود.
نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: امروزه تغییرات در سبک زندگی مردم به صورت آرام و بیصدا در حال شکلگیری است و باید با تدابیر فرهنگی صحیح، این روندها مدیریت شود.
مهندسی فرهنگی مبتنی بر هویت اسلامی-ایرانی البرز طراحی شده است
استاندار البرز در ادامه نشست شورای فرهنگی عمومی این استان بیان داشت: پنج مساله اساسی در برش فرهنگی استان، از جمله تضعیف سبک زندگی ایرانی-اسلامی، ضعف بنیان خانواده، حاشیهنشینی، ناکارآمدی مدیریتی، و تهدیدات فضای مجازی مورد تاکید است.
《 مجتبی عبداللهی 》 افزود: با توجه به مهندسی فرهنگی مبتنی بر هویت اسلامی-ایرانی که در استان طراحی شده، باید همه فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی در راستای این نقشه مهندسی انجام گیرد تا از هدر رفت منابع جلوگیری و به نتایج مطلوب دست یابیم.
وی همچنین به اقدامات مثبت استان البرز در کاهش جرائم و خودکشی اشاره کرد و از تلاشهای مستمر در کاهش آسیبهای اجتماعی همچون طلاق و آسیبهای نوجوانان در بوستانها یاد کرد.
استاندار البرز از نقش مهم ائمه جمعه و مدیران آموزش و پرورش در اجرای طرحهای پرورشی و فرهنگی، مانند طرح نماد (نظام مراقبتهای اجتماعی از دانشآموزان) و طرح مدرسه منزل،مسجد، سخن گفت و خواستار توجه جدی به این مباحث شد.