به گزارش ایرنا ، حسینعلی امیری شامگاه سه شنبه در نشست شورای مهارت فارس با حضور دکتر محمدی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در سالن شهید قاضی اظهار کرد:
دنیای امروز، دنیا تخصص است و نباید افراد فاقد تخصص را در بخش های تخصصی به کار گرفت چرا که صرف صدور ابلاغ، صلاحیت نمیآورد.
استاندار فارس بر نیازسنجی و استعدادیابی در نظام آموزش مهارتی تاکید کرد و گفت: اگر فردی که در زمینه ای علاقه و استعداد دارد آموزش ببیند و در جای درست به کار گرفته شود به پیشرفت کشور کمک میکند.
امیری گفت: با به افرادی که در مراکز آموزشی فنی و حرفهای مهارت کسب میکنند و مدرک صلاحیت کسب میکنند، بها داده شود و از آنها استفاده شود و از دستگاه های اجرایی خواست به گواهی های صادره از سازمان فنی و حرفه ای در صدور مجوزهای کسب و کار ترتیب اثر دهند.
وی همچنین بر رفع مشکلات پرداخت تسهیلات به کارآموزان فنی و حرفه ای نیز تاکید کرد و گفت: اگر رقم تعیین شده نادرست است باید بازنگری شود و در غیر این صورت موانع پرداخت آنها رفع شود. خبرنگار ایرنا
ارتباطی ۲سویه میان واحدهای تولیدی و نظام آموزش مهارتی شکل گیرد
استاندار فارس همچنین گفت: لازم است ارتباط تنگاتنگ و دوسویهای میان هنرستانها، دانشگاهها و مراکز آموزش فنی و حرفهای با کارگاه ها و واحدهای تولیدی و صنعتی ایجاد شود.
امیری با اشاره به تاریخچه شکلگیری سازمان آموزش فنی و حرفهای در کشور، افزود: بر اساس اهداف تعیین شده، قرار بود آموزشهای مهارتی این سازمان هدفمند باشد و اگر این آموزشها منجر به ایجاد اشتغال نشود، ضرر کرده ایم و امکانات عمومی به هدر رفته است.
استانداری فارس با بیان اینکه اگر رویهای اشتباه بوده نباید بر آن پافشاری کرد، ادامه داد: متاسفانه بسیاری از مدیران نوعی وفاداری به سازمان خود دارند که نسبت به انتقادات متعصبانه برخورد میکنند،در حالی که باید منصفانه مورد بررسی قرار گیرد.
امیری بیان کرد: آمار مهارت آموزان فنی و حرفه ای و وضعیت اشتغال تحصیل کرده ها، نشان میدهد که باید روش های آموزش فنی و حرفه ای مورد بازنگری قرار گیرد و آموزش فنی و حرفهای و آموزش کارآموزان باید متناسب با نیازهای بازار کار باشد.
وی بیان کرد: باید بیکاری ضد ارزش و کار شرف باشد و تفاوتی نکند که افراد در چه شغلی مشغول به فعالیت هستند، بلکه کار کردن مایه فخر قلمداد شود.
استاندار فارس گفت: باید وضعیت آموزش و دیدگاه مهارت را در هنرستانها، دانشگاه ها و سازمان فنی و حرفهای رصد، ارزیابی و از نتیجه اطلاع حاصل کنیم، چرا که پس از این بررسیها می توان به خوبی برای آینده برنامه ریزی کرد.