به گزارش خبرنگار ایرنا، عباس تقدسینژاد در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه خانه و آشپزخانه و همچنین صنعت پلاستیک اظهار کرد: این نمایشگاه در راستای حمایت از تولیدات داخلی در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب در حال برگزاری است و تلاش میشود تا پایان سال نیز نمایشگاههای پرمخاطب دیگری در بخشهای مهم تولیدی و خدماتی میزبانی شود.
وی با اشاره به طرح توسعه فضاهای نمایشگاهی نیز گفت: این طرح نیز ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت تامین اعتبار این سالنهای نمایشگاهی مورد استفاده قرار میگیرد. شهر آفتاب در سال ۱۴۰۲ نیز ۴۰ نمایشگاه و رویداد را میزبانی کرد و امسال هم تا پایان سال همین رقم برگزاری نمایشگاه را در این منطقه اجرایی خواهد شد البته اکنون ۲۵ درخواست در نوبت قرار دارد.
به گفته تقدسینژاد، مجموعه شهر آفتاب ۵۸ هزار مترمربع فضای سرپوشیده دارد که در مقایسه با نمایشگاه سئول با فضایی ۶۵ هزار مترمربعی کوچکتر است از این رو بحث اضافه کردن سالنها در دستور کار قرار دارد تا از این طریق حجم فضا بیشتر شده و عدم انتقال توجیهی نداشته باشد.
وی تاکید کرد: به لحاظ پارکینگ هم اکنون ظرفیت ۲۰ هزار خودرو در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب وجود دارد و سیستمهای سرمایشی و گرمایشی و تهویه نیز در این مجموعه بسیار پیشرفتهتر مورد استفاده قرار میگیرد، البته تسهیلات مناسبی را میتواند به مخاطبان ارائه دهد.
مدیرعامل شرکت نمایشگاهی شهر آفتاب تهران گفت: با توجه به اهمیت موضوع و استقبال از برگزاری نمایشگاه پرمخاطب خودرو در سال گذشته، تمایل مردم برای حضور در شهرآفتاب بیشتر شده و باید از این فرصت استفاده کرد و با گسترش بیشتر فضای سالنها نمایشگاههای پرمخاطب را نیز در این محل برگزار کرد.
ظروف خانه و آشپزخانه پتانسیل بالا برای صادرات دارد
مجری نمایشگاه خانه و آشپزخانه نیز گفت: نمایشگاه خانه و آشپزخانه با مشارکت تولیدکنندگان داخلی در حوزه ظروف چینی، بلور و کریستال، لوازم برقی، تجهیزات پختوپز، لوازم دکوری و تزیینی و ظروف پلاستیکی منزل برای نخستین بار از تاریخ هشتم تا یازدهم آذر ماه در مدرنترین مرکز نمایشگاهی ایران در حال برگزاری است.
بهرام شایسته افزود: با توجه به بررسیهای بهعملآمده، صنعت لوازم خانگی، به خصوص در حوزه ظروف و تجهیزات آشپزخانه شامل چینی، بلور و کریستال، لوازم پلاستیکی، چوبی و فلزی، تجهیزات پختوپز و لوازم دکوری و تزیینی، پتانسیل بالایی برای صادرات دارد. تراکنش مالی این صنعت در جهان بیش از ۷۰۰ میلیارد دلار است که تلاش خواهد شد از این حجم با توجه به پتانسیلهای داخلی ما هم سهمی داشته باشیم.
وی تاکید کرد: با توجه به برسیهای انجام شده، تولیدکنندگان به ویژه فعالان در زمینههای چینی، بلور، ظروف پخت پز و پلاستیکی ظرفیت صادرات دارند و برپایی نمایشگاههای تخصصی کمک شایانی به آنها خواهد کرد.
به گفته شایسته، برخی محصولات و تولیدات کشور در زمینه ظروف، دکوری و تزیینی از طریق کشورهای همسایه خریداری و این لوازم را با نام و برندی دیگر به فروش میرسانند؛ بنابراین تلاش میشود تا فروش و بازاریابی گستردهای در حوزه لوازم خانه و آشپزخانه در سطح کشور و دیگر کشورهای منطقه انجام شود.