مهدی ذوقی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، یکی از ارکان مهم صنعت گردشگری را موضوعات خوراک یا گاسترونومی دانست و اظهار کرد: کشورهای مترقی در زمینه گردشگری با برندسازی به دنبال آن هستند تا موقعیت خود را به عنوان یک مقصد جهانی پیشرو برای گردشگری غذا ارتقا دهند.
وی ادامه داد: در طول تاریخ برترین فعالین صنعت گاسترونومی، در ایران حضور داشتند و باید از این نقطه قوت بی نظیر نهایت بهره را برد.
سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه مطالعه و تحقیقات میدانی در خصوص تحلیل تصویر مقصد گردشگری و جایگاه خوراک در ذهن گردشگران و تشخیص بهترین محصول همخوان با اقلیم کیش انجام شده است، افزود: در نتیجه این تحقیقات، بزودی برای اولین بار بستنی مخصوص کیش با رسپی منحصر به فرد در کشور عرضه خواهد شد.
وی با اعلام اینکه مشکلات صنعت اغذیه و اشربه را با انجام مصاحبات دقیق با فعالان این عرصه در کیش احصا شده است، گفت: راه حل اجرایی برای بهبود کیفیت، تسهیل در تامین اقلام و اقتصادی کردن این صنعت ارائه میشود.