به گزارش ایرنا از سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، یوسف قاسمی روز یکشنبه با بیان اینکه بیش از ۲ هزار کودکستان حقوقی در کشور فعال است، اظهار کرد: این مراکز تمام کودکان زیر ۷ سال کشور را از شیرخوار تا ۲۴ ماهه، دو تا سه سال، سه تا چهار سال، چهار تا پنج سال و پنج تا ۶ سال پوشش میدهند.
وی افزود: این کودکستانها زیر نظر ارگانها، نهادها دستگاههای دولتی و غیردولتی و مؤسسان دارای بیش از یک مرکز اداره میشوند و برخی از آنها بر اساس قانون جوانی جمعیت ایجاد شدهاند.
سرپرست معاونت نظارت بر مراکز سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با بیان اینکه برای اولین بار در کشور کودکستانهای دارای مجوز حقوقی تعیین شهریه میشوند، اضافه کرد: تعیین شهریه بر اساس فرمول هزینه تمامشده صورت میپذیرد و همه اطلاعات از مدیران و مؤسسان شعب دریافت میشود. نکته مهم اینکه تمامی بررسیها در سطح منطقه و استان صورت میپذیرد.
قاسمی با اشاره به اقدامات انجامشده در مسیر فرآیند ساماندهی مراکز حقوقی، اظهار داشت: ثبت اطلاعات شعب که توسط نماینده حقوقی صورت میگیرد، گام اول این فرایند است. در این مرحله، نماینده حقوقی اطلاعات تمام شعب را بههمراه نام و استحکام بنایی که دارای اعتبار است، بارگذاری میکند و بعد از ثبت و ارسال، اطلاعات در کارپوشه کارشناس قرار میگیرد و بعد از بررسی تأیید میشود.
وی یادآورشد: دعوت و تعریف مدیران شعب که آن نیز توسط نماینده حقوقی انجام میشود، گام بعدی این فرایند است. در این گام به ازای هر شعبه یک فرد که دارای شرایط لازم است، معرفی میشود.
سرپرست معاونت نظارت بر مراکز سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با بیان اینکه تأیید و تکمیل اطلاعات مدیر شعبه مرحله بعدی در این فرایند است، ادامه داد: در این گام مدیر معرفیشده فرم اطلاعات هویتی خود را تکمیل میکند و در پایان فرآیند یک کد رهگیری برای مدیر صادر میشود.
قاسمی ادامه داد: بعد از دریافت کد، اطلاعات برای تأیید نهایی در کارپوشه نماینده حقوقی قرار خواهد گرفت. تأیید اطلاعات ثبت و تکمیل شده مدیر که توسط نماینده حقوقی صورت میپذیرد، گام بعدی در این مسیر است. در این بخش، اطلاعات مدیر بررسی و تایید میشود و در کارپوشه کارشناس قرار میگیرد و در پایان این مرحله کارپوشه برای مدیر تشکیل میشود.
وی اظهار داشت: گام بعدی، تعریف کلاس و تعیین ظرفیت کودکستان توسط مدیر شعبه است. در این مرحله، مدیر شعبه از قسمت ارزیابی شهریه وارد فرآیند شده و به ازای هر رده سنی، یک کلاس، همراه با نام و مساحت درج میشود که امکان ویرایش یا حذف کلاس تا قبل از تایید فرآیند آغاز محاسبه شهریه ممکن خواهد بود. معرفی و ثبت اطلاعات نیروی انسانی کودکستان توسط مدیر شعبه، هشتمین گام فرایند است که در آن مدیر شعبه اطلاعات هویتی، پست و سمت همکاران را ثبت میکند. ضمناً ویرایش یا حذف اطلاعات امکانپذیر است.
سرپرست معاونت نظارت بر مراکز سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک اضافه کرد: تکمیل اطلاعات همکاران کودکستان گام نهم فرایند است و در این مرحله نیز تمامی همکارانی که توسط مدیر شعبه معرفی شدهاند اعم از مربی، اداری و خدماتی، مدارک و اطلاعات هویتی خود را بارگذاری میکنند.
قاسمی عنوان کرد: در گام دهم، مدیر شعبه اطلاعات ثبتشده همکاران کودکستان را بررسی و تایید میکند و سپس در گام بعد، ثبت تجهیزات کودکستان توسط وی انجام میپذیرد. این گام در سه مرحله پایان میگیرد مرحله اول مدیر از طریق فهرست موجود در سامانه، تجهیزات خود را انتخاب میکند؛ در مرحله دوم فهرست تکمیلشده توسط کارشناس دادگستری بررسی و قیمتگذاری میشود؛ در مرحله سوم نیز قسمت درخواست ارزشگذاری تجهیزات توسط مدیر بارگذاری میشود و در آخر توسط کارشناس بررسی و تایید میشود. نکته مهم اینکه تا قبل از تایید کارشناس، امکان ویرایش و یا حذف اطلاعات وجود دارد.
وی با بیان اینکه درخواست ارزشگذاری ملک توسط مدیر شعبه، گام دوازدهم فرایند است، خاطرنشان کرد: با توجه به نوع قیمتگذاری ملک اعم از رهن و اجاره، اجاره، فقط رهن، ملک شخصی و تهیه مدارک مبنی بر تأیید میزان اجاره ملک در این قسمت بارگذاری و پس از تأیید توسط کارشناس بررسی میشود. اعلام شماره حساب بانکی قسمت تکمیلی این مرحله است و توسط نماینده حقوقی تأیید میشود.
وی در پایان اضافه کرد: درخواست محاسبه و ابلاغ شهریه توسط مدیر شعبه، گام سیزدهم فرایند است. این گام توسط مدیر شعبه شروع میشود و بعد از رؤیت ابلاغیه توسط مدیر، در کارپوشه نماینده حقوقی قرار میگیرد و به کارپوشه کارشناس اطلاع داده میشود.