به گزارش ایرنا، سالار قاسمی،چهارشنبه در نشست با مسئولان آموزش و ورورش فارس، اظهار کرد: کیفیت بخشی خانواده محور و اجتماعی شدن، از دیگر اولویت های کاری سازمان آموزش و پرورش استثنایی است.
وی افزود: باید کمک کنیم تا دانش آموزان استثنایی به سمت رشته های مهارتی حرکت کنند و در این صورت رسالت اصلی خود را انجام دادهایم.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی ادامه داد: تحقق مشارکت و اجتماعی شدن آموزش و پرورش نیز از طریق تعامل با خیرین، اولیا و دیگر دستگاه ها دنبال میشود.
وی گفت: دانشآموزان استثنایی دو معلم دارند و معلم اول آنها خانواده است بنابراین باید آموزش اولیا را در دستور کار داشته باشیم.
قاسمی اضافه کرد: باید در همه زمینهها از علم روز استفاده کنیم، چنانکه اگر امروز از ظرفیت هوش مصنوعی استفاده نکنیم، عقب می افتیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: تبدیل مراکز جامع سنجش،آموزش، توانبخش و مداخله بهنگام در آموزش به مراکز جامع به معنی واقعی و حل مشکلات سرویس های ایاب و ذهاب ۲ مسئله اساسی جاری حوزه استثنایی است.
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ادامه داد: برای حل علمی مسائل آموزش و پرورش، ضروری است در آموزش و پرورش قدرت اجماع و قدرت ایجاد سرمایه اجتماعی و اعتماد داشته باشیم.
قاسمی با تاکید بر اهمیت شایسته خواهی و به دنبال آن شایسته گزینی، گفت: برنامهای که با مشارکت نوشته نشود یک طرفه خواهد بود و مدیریت باید از کف به ستاد باشد چرا که تجربه نشان داده عکس آن پاسخگوی نیازها نخواهد بود.
عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش بر به روز بودن محتواهای آموزشی تاکید و عنوان کرد: برنامه ای موفق می شود که در آن از نظرات و ایده های مجری طرح و برنامه استفاده شود تا اثر آن برنامه ها را در دانش آموزان مشاهده کنیم.