ایلام- ایرنا- مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با تاکید بر اینکه رسانه ها بازوان فرهنگ سازی ‌ و آموزش عمومی در حوزه اصلاح الگوی مصرف هستند، بر همراهی مردم در صرفه جویی و رعایت الگوی مصرف تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، « محمود کشاورز» شامگاه چهارشنبه در دیدار با هیأت مدیره خانه مطبوعات و رسانه های استان ایلام، با تاکید بر اینکه اصلاح الگوی مصرف نیاز به فرهنگ ‌سازی دارد، اظهار کرد: انتظار می رود اصحاب رسانه استان در راستای فرهنگ سازی عمومی و جلب توجه مردم به استفاده صحیح و اصولی از نعمت گاز، این شرکت را در خدمات رسانی پایدار و مستمر کمک کنند.

وی افزود: احساس مسئولیت مشترکان گاز در رعایت صرفه جویی این نعمت الهی راه گشای استمرار و پایداری در شبکه گاز استان و جلوگیری از قطع آن به ویژه در ایام سرد سال است.

کشاورز با تاکید بر همراهی مردم در صرفه جویی و رعایت الگوی مصرف، گفت: چنانچه مشترکان خانگی به میزان ۱۰ تا ۱۵ درصد نسبت به سال گذشته در مصرف گاز صرفه جویی کنند علاوه بر اینکه شاهد قطع جریان گاز در این بخش نخواهیم بود بلکه جریان گاز هیچ واحد صنعتی نیز قطع نخواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام بر ضرورت تبدیل صرفه‌جویی و مصرف بهینه گاز به یک فرهنگ عمومی، ابراز کرد: از تمامی خبرنگاران و اصحاب رسانه استان، فعالان شبکه های اجتماعی در راستای ترویج فرهنگ مصرف درست گاز و صرفه جویی در جامعه دعوت می شود.

وی با اشاره به اینکه الگوسازی، فرهنگ سازی و آموزش عمومی بدون استفاده از ظرفیت رسانه های استانی غیر ممکن است، تصریح کرد: انتظار می رود که اصحاب رسانه و مطبوعات استان در سال جاری نیز با تعامل سازنده در حوزه فرهنگ سازی، استفاده صحیح و ایمن از گاز طبیعی، کاهش حوادث و صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی با نگرش اصلاح الگوهای مصرف گام های موثری بردارند.

کشاورز با اشاره به اینکه بیشترین میزان مصرف گاز و حوادث ناشی از گازگرفتگی در فصول سرد به ویژه در زمستان رخ می دهد، گفت: شرکت گاز در تلاش است برای ایجاد رفاه و آسایش و حفظ جان و مال هم استانی های عزیز از تمام ظرفیت‌های ارتباطی موجود استفاده کند.

رئیس خانه مطبوعات و رسانه استان ایلام بر اهمیت تولید محتوای تأثیرگذار و محتوای فاخر در راستای صرفه جویی در مصرف گاز تأکید کرد و گفت: برای بهبود وضعیت صرفه جویی در مصرف گاز، لازم است که محتوای با کیفیت تولید و مشارکت عمومی در این زمینه تقویت شود.

«علی حیدربیگی» به بحث مسئولیت‌های اجتماعی رسانه‌ها اشاره کرد و افزود: رسانه‌ها باید به صورت مشترک در راستای منافع عمومی فعالیت کنند و در این مسیر، همکاری و همفکری میان نهادها و جامعه ضروری است.

وی با بیان اینکه باید از فعالیت‌های جزیره‌ای در حوزه‌های واحد اجتناب کرد، اظهار کرد: تشکیل شورا یا دبیرخانه‌ای برای هم‌افزایی دستگاه‌های خدمات رسان یک ضرورت اجرایی و اداری است.

رئیس خانه مطبوعات استان ایلام تصریح کرد: فرهنگ سازی در زمینه تقویت هویت ملی و افزایش همبستگی اجتماعی به گونه‌ای که آحاد شهروندان به منابع انرژی به عنوان سرمایه ملی و میراث آیندگان نگاه کنند مقدم بر توصیه شهروندان به مصرف بهینه است.

به گزارش ایرنا، در این نشست هم اندیشی اعضای خانه مطبوعات استان در خصوص همکاری و تعامل رسانه های استان برای ترویج فرهنگ صرفه جویی و مصرف بهینه بحث و تبادل نظر کردند.