قم _ ایرنا_ مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان قم، گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از ۶۲ هزار فقره تسهیلات به مبلغ ۴۵ هزار میلیارد ریال به مشتریان قمی پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید روح‌الله میرهادی روز شنبه در نشست خبری به مناسبت هفدهمین سالگرد تأسیس این بانک، افزود: بخشی از این تسهیلات شامل تسهیلات ازدواج با ۴۳۶ فقره به مبلغ هزار ۴۷۱ میلیارد ریال، تسهیلات فرزندآوری با ۵۳۲ فقره به مبلغ ۴۶۵ میلیارد ریال، تسهیلات اشتغال با ۶۹۶ فقره به مبلغ ۹۸۶ میلیارد ریال و تسهیلات بدون معدل ویژه نیازمندان با هزار و ۵۰ فقره به مبلغ ۲۹۰ میلیارد ریال بوده است.

میرهادی با اشاره به اینکه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران توانسته حدود ۱۹ میلیون مشتری جذب کند، گفت: این بانک بیشترین تعداد تسهیلات پرداختی را در سطح شبکه بانکی کشور به خود اختصاص داده است. در سال جاری تعداد تسهیلات از ۲ میلیون فقره به بیش از ۳.۸ میلیون فقره افزایش یافته است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال این عدد به ۴.۵ میلیون فقره برسد. بزرگی این عدد زمانی مشخص می‌شود که بدانیم این میزان معادل تسهیلات پرداختی ۲۰ بانک کشور است.

وی همچنین از رشد منابع بانک در سه سال اخیر خبر داد و گفت: منابع بانک از ۷۳ هزار میلیارد تومان به ۴۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. علاوه بر این، بانک روزانه بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ وام پرداخت می‌کند. توسعه و اصلاح ساختار سازمانی مبتنی بر تحولات دیجیتال، تنوع‌بخشی به خدمات و ارائه محصولاتی همچون مهریار، نذر علمی، سفرکارت و آوای مهر از دیگر دستاوردهای بانک بوده است.

وی افزود: از زمان تأسیس بانک در استان قم تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار فقره وام قرض‌الحسنه پرداخت شده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری ۸۰ هزار وام دیگر به مبلغ ۶ هزار میلیارد تومان در این استان پرداخت شود.

میرهادی در ادامه به اقدامات بانک در حوزه مسئولیت اجتماعی اشاره کرد و گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با تکمیل فضاهای آموزشی نیمه‌تمام در مناطق محروم، به‌ویژه در استان سیستان و بلوچستان به ارزش ۳۴۰ میلیارد ریال، کمک بلاعوض به سازمان بهزیستی برای تأمین دارو به مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال، توزیع بسته‌های معیشتی به ارزش ۴۰ میلیارد ریال و آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، نقش پررنگی در حوزه مسئولیت اجتماعی ایفا کرده است.

مدیر شعب قم با اشاره به تحولات دیجیتال در این بانک گفت: راه‌اندازی نئوبانک قرض‌الحسنه و ارائه خدمات مالی گسترده بر بستر پلتفرم کیوبانک از اقدامات مهم سال‌های اخیر بوده است. این تحول با هدف فرهنگ‌سازی بانکداری دیجیتال و افزایش رضایتمندی مشتریان صورت گرفته است.

وی با تأکید بر مزایای خدمات آنلاین بانک، اظهار داشت: راه‌اندازی وام فوری بانک تا سقف ۵۰ میلیون تومان برای مشتریان دارای رتبه A/B از جمله خدمات محبوب بانک بوده که موجب کاهش مراجعات حضوری و افزایش سرعت خدمت‌رسانی شده است.