تهران- ایرنا- کتاب «رهبری مثبت نگر در عمل، مدلی برای آینده» اثر کورنلیا لوسی و یولانتا برک، به رهبران کمک می‌کند تا کارآمدتر باشند.

به گزارش فرهنگی ایرنا، کتاب «رهبری مثبت نگر در عمل» منبعی است که به رهبران کمک می‌کند تا کارآمدتر باشند. این کتاب با معرفی مدل اِلایت (ALIGHT)، رهبران را از طریق ۶ منبع بنیادین هدایت می‌کند و با تفکیک این منابع به ۱۸ مؤلفۀ اصلی، به شرح عناصر سازندۀ این شش منبع می‌پردازد و آن‌ها را ملموس و دست‌یافتنی می‌کند.

هر یک از این منابع می توانند موجب شعله ور شدن انگیزۀ رهبران و تیمشان شوند و عملکرد هر دو را تا سطحی شگفت آور ارتقاء دهند.

این کتاب که مملو از پژوهش ها و توصیه های کاربردی از جانب رهبران مثبت نگر در زندگی واقعی است به طور گسترده به بررسی
چیستی رهبری کارآمد و چگونگی دستیابی به آن می پردازد.

مخاطبان این کتاب طیف وسیعی از افراد هستند از افرادی که در ابتدای مسیر رهبری حرف های خود قرار دارند تا افرادی که دارای مسئولیت ها و مشاغل رهبری با سابقه و معتبر هستند.

این کتاب برای تمام مدیران، رهبران، رهبران تیم، رهبران ارشد، مدیران عامل فعلی مشتاقان این حوزه و تمام افرادی است که دارای نقش هایی مرتبط با رشد افراد نظیر یادگیری و توسعه، توسعه رهبری، توسعه سازمانی، مربیگری و دیگر نقش های منابع انسانی هستند.

این کتاب همچنین برای همه ماست چرا که در واقع همه ما تا حدودی رهبر هستیم و به صورت رسمی یا غیر رسمی در موقعیت رهبری قرار داریم خواه از این موضوع آگاه باشیم یا نباشیم و چه خود را به عنوان یک رهبر به رسمیت بشناسیم یا نشناسیم.

کتاب «رهبری مثبت نگر در عمل، مدلی برای آینده» اثر کورنلیا لوسی و یولانتا برک با ترجمه پروانه یوسفی و تورج اله وردی در ۳۶۴ صفحه توسط انتشارات دکسا وارد بازار کتاب شده است.

بخشی از کتاب؛ ص ۶۰ با عنوان فراوانی

چارلی استونی، مدیر عامل مؤسسۀ کارشناسان تبلیغات در ایرلند، ذاتاً متمایل به نقاط قوت افراد است. او می داند که دیدن اختلال، ضعف و کاستی آسان است، اما باور دارد که توجه به نقاط قوت، دارایی ها و فضیلت ها به طور قابل توجهی ارزشمندتر است. هنگامی
که در مورد تعهدش به دیدن فراوانی و تحسین آن صحبت می کند تصویری متعالی از آن ارائه می کند، او از نقاط قوت تیمش با عنوان عجیب بودگی زیبا یاد می کند و بدین ترتیب ارزش گونه گونی و یگانگی آنها را تصدیق می کند، این امر به او اجازه می دهد تا به جای کاستی ها (نواقص بر روی دارایی های استثنایی تیمش فراوانی) تمرکز کند و در نتیجه، با اصلاح محیط، به شکل گیری احساس اصالت و ارزشمندی کمک کند. تیم او تنها در شرایط فراوانی می تواند خود حقیقی اش باشد و به توان بالقوه اش دست یابد.