علی وحدتیپور روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری دزفول از ادغام سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی تشکیل شده است که مدیریت اتوبوس و تاکسیهای شهری، حمل و نقل دانشآموزی، انجمن صنفی وانت کمپرسیها و جایگاههای سی ان جی، مراکز معاینه فنی و پارکینگهای سطح شهر را برعهده دارد.
وی افزود: اقدامات اولیه برای اجرای این طرح انجام شده است که در صورت تحقق آن، علاوه بر حذف پول نقد، شهروندان از زمان رسیدن اتوبوس مطلع خواهند شد، در صورت ایجاد مشکل برای هر اتوبوس شهروند مطلع خواهد شد که این امر در صرفه جویی وقت و ارتقای کیفیت خدمات به شهروندان موثر خواهد بود.
سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری دزفول گفت: تحقیقات گستردهای برای اجرای این طرح انجام و مجوزهای اولیه اخذ شدهاند.
وی با بیان اینکه تاییدیههای فنی این طرح گرفته شده و در مرحله اخذ قرارداد هستیم، اظهارامیدواری کرد: هوشمندسازی ۳۰ دستگاه اتوبوس شهری دزفول اوایل سال آینده محقق شود.
وحدتی پور درخصوص فعالیت ناوگان اتوبوسرانی دزفول گفت: ۱۰ مسیر اتوبوسرانی در حال حاضر در سطح شهر دزفول فعال است که در صورت تامین راننده، امکان ارتقا به ۲ برابر این ظرفیت وجود دارد.
وی افزود: ساعت حرکت اتوبوسها با آغاز سال تحصیلی براساس فعالیت مدارس تنظیم و برخی خطوط احیا و تقویت شد به طوری که ۲ اتوبوس در مسیر زیباشهر راه اندازی و خطوط اتوبوس شهری در مناطقی مانند کوی سعدی، دانشگاه پیام نور اضافه شد.
سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری دزفول به فشار کاری رانندگان اتوبوسهای شهری اشاره کرد و گفت: هر راننده به علت نبودن نیروی موردنیاز، به اندازه ۲ نفر کار می کند و فشار کاری زیادی متحمل میشود زیرا علاوه بر خطوط تعیین شده، حمل و نقل برنامههای ملی و فرهنگی، آموزشی، اداری و دولتی را نیز برعهده دارند که قدردان آنها هستیم.
وی با اشاره به کمبود ناوگان اتوبوسرانی در دزفول افزود: مجوزی برای استخدام راننده اتوبوس با وجود متقاضیان فراوان وجود ندارد که پیگیریهایی در این خصوص انجام شده و امید است بزودی مجوز افزایش راننده اخذ و ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی با همکاری شورای شهر ۲ برابر شود.
وحدتی پور اظهارکرد: برخی مناطق مانند پایگاه، پادگان، مسکن مهر زیباشهر، فرهنگ شهر، بهاران و پانصددستگاه، نیازمند فعال کردن خط اتوبوس شهری هستند ضمن اینکه خطوط مناطقی مانند مهرشهر و زیباشهر نیز باید تقویت شوند.
سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری دزفول، وجود معابر کم عرض و اتوبوسهای پهن پیکر را یکی از معضلات سازمان اتوبوسرانی دزفول عنوان کرد و افزود: این موضوع علاوه بر مزاحمت برای تردد شهروندان باعث ایجاد زحمت برای رانندگان اتوبوس شهری شده است.
وی افزود: برای دریافت تعدادی ون پیگیریهایی توسط نماینده دزفول انجام شده که اگر محقق شود امکان فعال کردن آنها برای خطوط کم عرض فراهم خواهد شد.
دزفول، نیازمند طرح مطالعاتی در حوزه حمل و نقل است
وحدتیپور گفت: دزفول، نیازمند طرح مطالعاتی در حوزه حمل و نقل است که کلید آن توسط شهرداری زده شده است.
وی افزود: در صورت اجرای طرح جامع حمل و نقل، به همه شهرستان به صورت یکپارچه خدمات رسانی خواهد شد و خطوط اتوبوس بی آر تی و مترو در این طرح دیده خواهد شد.
سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری دزفول در خصوص راه اندازی سرویس مدارس در برخی مناطق محروم نیز گفت: سرویس مدارس در برخی مناطق مانند کوی مدرس، طالقانی و کارون فعال نبود که با توجه به تقاضاهای مردمی، از رانندگان معین استفاده و سرویس مدارس برقرار شد که ضمن ارایه خدمات، شاهد اشتغالزایی در این مناطق هستیم.
کارواش اتوماتیک اتوبوس دزفول آماده رونمایی است
وحدتیپور بیان کرد: کارواش اتوماتیک سازمان اتوبوسرانی دزفول دچار مشکل شده بود و برای تعمیر آن ۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز بود که با ظرفیت پرسنل و صرف ۶ میلیارد ریال بازسازی شد.
وی افزود: کارواش اتوماتیک طی روزهای آینده راه اندازی و امکان استفاده از آن فراهم خواهد شد.
اتوبوس رستوران دزفول به زودی رونمایی میشود
سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری دزفول گفت: اتوبوسرستوران آماده تحویل به سرمایه گذار است که به زودی وارد چرخه خواهد شد و علاوه بر ارایه خدمات رستورانی در زیباسازی مبلمان شهری نیز موثر خواهد بود.
وی افزود: اتوبوس رستوران در ۲ طبقه تعبیه شده و به عنوان یک رستوران سیار در نقاط مختلف شهر فعالیت خواهد کرد.