تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۶

دزفول-ایرنا- سرپرست سازمان‌ مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری دزفول گفت: یکهزار و ۱۸۱ دستگاه تاکسی شهری در دزفول فعال است که از این تعداد، ۷۰۰ دستگاه فرسوده و نیازمند نوسازی است.

علی وحدتی‌پور روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: نیاز است با همکاری مسوولان، تسهیلاتی برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی دزفول اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه تاکسی‌های شهری دزفول در قالب ۱۷ ایستگاه و تاکسی‌های گردشی فعالیت می‌کنند، افزود: ایستگاه‌های تاکسی نیازمند بازنگری هستند و باید برای مناطق جدید و نوپا خطوط جدید راه اندازی شود.

سرپرست سازمان‌ مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری دزفول خاطرنشان کرد: گسترش تاکسی‌های اینترنتی موجب کاهش تعداد مسافران تاکسی شهری شده ضمن اینکه گرانی لوازم یدکی نیز مشکلاتی برای تاکسیرانان ایجاد کرده است.

وی با اشاره به پیگیری انجام شده برای راه اندازی تعاونی تاکسیرانان با همکاری اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی نیز پیگیر اختصاص تسهیلات هستیم که انتظار می‌رود مدیران شهری در این خصوص ورود کنند.

نرم افزار تاکسی شهری دزفول اجرا شد

وحدتی‌پور گفت: نرم افزار تاکسی دزفول خریداری شده است که با استفاده از آن خدمات حمل و نقل به صورت آنلاین ارایه و پرونده چهارهزار و ۵۰۰ تاکسی شهری و وانت بارها در سازمان حمل و نقل حذف و اطلاعات در نرم افزار بارگذاری می‌شوند.

وی با بیان اینکه اطلاعات پرونده‌ها و راننده‌ها در حال انتقال به نرم افزار است، افزود: این نرم افزار به سامانه جامع اتحادیه مسافر شهری کشور متصل خواهد شد و تمام فعالیت‌ها از جمله تشکیل پرونده، تمدید و مرخصی تاکسی‌ها، شکایات و ثبت اشیای گم شده مسافران از طریق این نرم افزار انجام می‌شود و نیازی به مراجعه حضوری نیست.

سرپرست سازمان‌ مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری دزفول با بیان اینکه تاکسی‌های متخلف با این نرم افزار توسط بازرس اعمال قانون می‌شوند، اظهارکرد: نظم بخشی کاملی از این طریق به تاکسی‌ها انجام خواهد شد و تحولی در حوزه الکترونیکی شدن پرونده‌های حمل و نقل ایجاد خواهد شد.

تردد هشت هزار و ۷۵۰ دانش‌آموز دزفول با سرویس مدارس

وحدتی پور با بیان اینکه ریل گذاری خوبی در حوزه حمل و نقل دانش آموزی در سال تحصیل جاری شده است، گفت: برنامه ریزی و ثبت نام از چهار ماه قبل از آغاز مدارس انجام شد که نتیجه این اقدامات کاهش بیش از ۸۰ درصدی شکایت‌ها در این حوزه بود.

وی اضافه کرد: هشت هزار و ۷۵۰ دانش آموز در قالب ۲ هزار و ۱۶۰ سرویس مدارس توسط سازمان ساماندهی شدند البته چالش‌هایی در اول سال وجود داشت که بیشتر آنها مربوط به دانش آموزانی بود که خارج از محدوده کروکی در مدارس ثبت نام کرده بودند.