مهدی بابایی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این آسانسورها بر اساس اولویت و بر حسب نیاز در پلهای مکانیزه معابر اصلی شهر نصب میشود.
وی هزینه خرید آسانسورهای جدید را مبلغی حدود ۴۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: علاوه بر این قرار است ۲۰ دستگاه آسانسور قدیمی هم نوسازی شود که قرارداد این کار هم تنظیم و پیش پرداختها انجام شده است.
این عضو شورای شهر تاکید کرد: معتقدم در حوزه نگهداشت آسانسور پلهای عابر پیاده دچار عقب ماندگیهای زیادی هستیم؛ اغلب آنها فرسوده هستند با داشتن عمر بالای ۱۰ سال، باید نوسازی شوند.
بابایی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وضعیت کارکرد آسانسور ویژه پلهای عابر پیاده در شب چگونه خواهد بود هم گفت: همه پلهای آسانسور دار نگهبان مستقر دارند تا خدمات لازم به عابران پیاده در ساعات شبانگاهی ارایه شود.
نوسازی پله برقی پلهای عابر پیاده در حال انجام است
بابایی با بیان اینکه در مجموع ۴۴۹ پله برقی در تهران وجود دارد، ادامه داد: هم اینک نوسازی و اورهال این پلهها در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.
وی اضافه کرد: نوسازی پله برقی ها توسط معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران در حال بررسی و انجام بوده و قرار است پلههای فرسوده حذف و یا تبدیل به رمپ شوند.
این عضو شورای شهر تهران یادآور شد: بدنبال آن هستیم تا مبلغ قابل توجهی را در متمم بودجه امسال به تسریع نوسازی آسانسورها اختصاص دهیم.
بابایی همچنین از تعویض و نوسازی سقفهای پلی کربنات عابر پیاده در تهران خبر داد و گفت: تمامی سقفهای پلی کربنات پلهای مکانیزه نوسازی شدهاند و دیگر پل مکانیزهای با کربنات قدیمی وجود ندارد.