اکبر جهانگیری روز یکشنبه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا، افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون در سطح استان قم ۲۵ هزار و ۷۴۷ بیمه شده از خدمات مشاورهای تامین اجتماعی بهرهمند شدند.
وی با بیان اینکه ۹۲ درصد مشاورهها حضوری و تنها هشت درصد بهصورت غیرحضوری بوده، اضافه کرد: ۶۵ درصد استفادهکنندگان از این خدمات را بیمهشدههای مرد و ۳۵ درصد را بیمهشدههای زن شامل میشوند.
وی ادامه داد: در حوزه مستمریها از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از ۶ هزار و ۲۵۴ نفر از خدمات مشاورهای بهرهمند شدند که البته بیشترین مشکلات مطرح در این حوزه مربوط به بازنشستگی جانبازان، معلولان و میزان مستمری دریافتی بودهاست.
جهانگیری گفت: در حوزه امور بیمهشدهها نیز بیش از پنج هزار و ۳۸۰ نفر از خدمات مشاورهای بهرهمند شدند.
وی افزود: بیشترین مسائل مطرح در این حوزه شامل بیمه از کارافتادگی، اختیاری، نقل و انتقالات بیمهای، غرامت دستمزد ایام بیماری، بارداری و حوادث ناشی از کار بودهاست.
وی گفت: نحوه جمعآوری سوابق بیمهای و سوابق رانندگان، شرایط بیمه شدن، اعتراض به بدهی توسط کارفرما، درخواست انجام بازرسی و شرایط قراردادهای بیمهای از دیگر مشکلات مطرح بیمهشدهها در بخش مشاوره بودهاست.
رییس اداره ارتباطات مردمی تامین اجتماعی قم یادآور شد: تعدادی از بیمهشدهها نیز تاکنون در زمینه مسایلی همچون امور درمانی، کمیسیونهای پزشکی و بیمه مکمل مستمریبگیران مورد مشاوره قرار گرفتهاند.
وی با اشاره به بهرهمندی ماهانه بیمهشدهها از خدمات مشاورهای، افزود: ماهانه بهطور متوسط ۲ هزار و ۷۰۰ نفر از خدمات مشاورهای تامین اجتماعی در استان قم بهرهمند میشوند.
وی، هدف از ایجاد مراکز مشاورهای تامین اجتماعی در شعب را آشنایی با قوانین تامین اجتماعی، نحوه ارایه خدمات سازمان تامین اجتماعی، رفع مشکلات بیمهای و آگاهسازی مراجعان از حقوق و تکالیفشان در مقابل سازمان عنوان کرد.
جهانگیری گفت: حجم گسترده فعالیتها، تنوع در ارایه خدمات، افزایش تعهدات، بالا رفتن میزان انتظارات بیمهشدهها، وجود تشکیلات کارفرمایی و کارگری سبب شده که ارایه خدمات به بیمه شدهها با حساسیت بیشتری دنبال شود.