تهران- ایرنا- در ادامه سیر صعودی استقبال مخاطبان از فیلم‌های در حال اکران، طی سه ماهه پاییز ۱۴۰۳ سینماهای سراسر کشور میزبان بیش از ۱۰ میلیون مخاطب بودند که نسبت به آمار فصلی سینمای ایران در سال‌های پس از بحران کرونا، یک رقم قابل‌توجه محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، از میان ۱۰ میلیون و ۵۶۰ هزار مخاطبی که در فصل پاییز به سینما رفتند، بالغ بر ۶ میلیون و ۴۳ هزار مخاطب یعنی ۵۷ درصد از طریق خرید آنلاین، اقدام به تهیه بلیت کرده‌اند که این آمار نشان‌دهنده افزایش نقش‌آفرینی پلتفرم‌های فروش بلیت در چرخه اقتصادی سینمای ایران است. سهم سینماتیکت از این آمار هم فروش بیش از ۴ میلیون و ۴۳ هزار قطعه بلیت بود؛ به عبارتی سهم این پلتفرم از بلیت‌فروشی آنلاین سینماها در پاییز ۱۴۰۳ بیش از ۷۶ درصد، بوده است.

بر اساس این گزارش، سینماتیکت با سهم ۹۰ درصدی در تهران، ۸۵ درصدی در خراسان رضوی و ۶۸ درصدی در اصفهان، در استان‌های بزرگ هم بیشترین سهم را از بازار عرضه آنلاین بلیت سینما داشته است.

«زودپز» به کارگردانی رامبد جوان

سه فیلم «زودپز» به کارگردانی رامبد جوان، «هفتاد سی»‌ به کارگردانی بهرام افشاری و «صبحانه با زرافه‌ها» به کارگردانی سروش صحت بیشترین فروش را در گیشه پاییزی سینماها به نام خود ثبت کرده‌اند. در این بازه زمانی، «زودپز» ۳۷ درصد، «هفتاد سی»‌ ۲۴ درصد و «صبحانه با زرافه‌ها»‌ ۲۰ درصد از مجموع فروش آنلاین خود را از طریق سینماتیکت به‌دست آورده‌اند.

بنابر آمار رسمی ثبت‌شده از عملکرد سینماها، در فصل پاییز امسال به ترتیب «ایران مال»، «کورش»، «هنرشهرآفتاب»، «آزادی» و «هویزه» پرفروش‌ترین سینماهای کشور بوده‌اند.