تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۰:۰۱
هیات داوران بخش دانشجویی جشنواره فیلم شهر مشخص شدند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/02/13 فرهنگی.سینما.سایر تهران- هیات داوران بخش دانشجویی چهارمین جشنواره فیلم شهر متشکل ازمسعود دشتبان، احمد ضابطی جهرمی،عزیزالله حاجی مشهدی،علی معلم،حسن فتحی ومجید رجبی معمار طی حکمی از سوی دبیر این رویداد سینمایی معرفی شدند.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا از جشنواره بین المللی فیلم شهر، مسعود دشتبان که عضو انجمن نقاشان ایران و توسعه هنرهای تجسمی است،مدیریت دپارتمان انیمیشن ,IRIB طراحی و تولید بیش از 50 فیلم انیمیشن و مدیریت و طراحی پوستر بیش از 20 فیلم سینمایی را نیز بر عهده داشته است. همچنین وی سیمرغ بلورین برای فیلم جاده های سرد در هفتمین فستیوال فجر و دیپلم افتخار برای فیلم انیمیشن دهان و دندان را از آن خود کرده است.
احمد ضابطی جهرمی دکترای پژوهش هنر را در شاخه هنرهای دراماتیک از دانشگاه هنر کسب و دانشنامه شایستگی علمی تدریس فیلم در کالج های بین المللی رادیویی و تلویزیونی و متدولوژی را نیز دارا است.
از جمله فعالیت های وی می توان تالیف و ترجمه 22 جلد کتاب،70 مقاله و 20 جلد جزوه آموزشی در زمینه مختلف تئوری فیلم، به ویژه تدوین و فیلم مستند، ترجمه کتاب تاریخ سینمای مستند جهان و مالیخولیای تصویری اشاره کرد.
ساخت مجموعه های مستند بسیاری چون کشتی کویر، ایران در یک نگاه کوتاه، آخرین بازمانده یوز ایرانی از تولیدات ضابطی جهرمی محسوب می شود.
عزیزاله حاجی مشهدی منتقد سینما، روزنامه نگار و دیگر عضو هیات داوری بخش دانشجویی جشنواره فیلم شهر عضو در هیات انتخاب و داوری جشنواره های مختلف و انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران است وسابقه تدریس در دانشکده سینما را دارد.
علی معلم نویسنده، منتقد، کارگردان ، مجری و تهیه کنندگی فیلم های چون آل ، ازدواج به سبک ایرانی، گاوخونی و شوکران و مشاور کارگردانی همسر دلخواه من را بر عهده داشته است.
حسن فتحی کارگردان سینما و تلویزیون تاکنون فیلم های سینمایی فاخر و به یاد ماندنی چون کیفر، پستچی سه بار در نمی زند، ازدواج به سبک ایرانی را نویسندگی و کارگردانی کرده و سریال تلویزیونی درمسیر زاینده رود، اشک ها و لبخندها، میوه ممنوعه، مدار صفر درجه، شب دهم، پهلوانان نمی میرند را نیز در کارنامه هنری خود جای داده است.
مجید رجبی معمار از دیگر داوران این رویداد هنری، از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت های فرهنگی وهنری بسیاری تاکنون انجام داده است .ضمن اینکه سال ها نیز مدیریت شبکه پنج سیما را بر عهده داشته و هم اکنون مدیر شبکه جام جم است.
*** مهرداد زاهدیان مستند تهران فردا را در جشنواره فیلم شهر عرضه می کند فیلم مستند کوتاه تهران فردا به کارگردانی مهرداد زاهدیان با موضوع معرفی طرح تفضیلی تهران به سفارش موسسه تصویر شهر ساخته می شود.
به گزارش روابط عمومی موسسه تصویر شهر، زاهدیان تهران فردا را با محوربررسی طرح تفضیلی تهران که چهره آینده شهر تهران را ترسیم می کند به سفارش موسسه تصویر شهر آماده نمایش می کند.
این مستند برگرفته از مجموعه قوانینی است که بعد از سال ها فعالیت روی آن تبدیل به طرحی شده است که قرار است در شهر تهران اجرایی شود و قوانینی را اجرا کند که شهر تهران را از نظر وضعیت حمل و نقل، ارتفاع ، وسعت، چشم انداز، فضاهای فرهنگی ، تجاری تغییر دهد و مستند تهران فردا ویژگی های این طرح را به تصویر می کشد.
مهدی باقری دستیار و برنامه ریز،محمدرضا جهان پناه فیلمبردار، شهروز توکل تدوینگر، بهزاد نعلبندیان طراح،گرافیست و انیماتور و مرتضی ابراهیمی مدیر تولید این مستند کوتاه هستند.
چهارمین جشنواره فیلم شهر با رویکرد شهری انسانی برای انسان شهری از 18 تا 31 اردیبهشت ماه در تهران و گیلان برگزار می شود.
فراهنگ **9173** شماره 041 ساعت 14:32 تمام