اشعار منتخب کنگره دفاع مقدس با موضوع بیداری اسلامی منتشر می شود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/06/12 فرهنگی.ادبیات.دفاع مقدس تهران - دبیر بیستمین کنگره شعر دفاع مقدس از چاپ کتابی شامل سروده های فاخر و منتخب این دوره از کنگره با موضوع بیداری اسلامی به زبانهای فارسی، عربی و لاتین خبر داد.
مصطفی محدثی خراسانی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا در مورد کنگره بیستم گفت: برطبق فراخوان اعلام شده ،جشنواره های استانی از مهر ماه و به تناوب در تمامی استانها برگزار خواهدشد و برگزیدگان این جشنواره ها به مرحله پایانی که در اسفند ماه یا ابتدای سال آتی برپا می شود راه می یابند.
وی افزود: جشنواره امسال نیز در بخشهای همچون شعر دفاع مقدس ، دفاع مقدس با نگاه عاشورایی، کودک و نوجوان و شعر مقاومت بین الملل برگزار می شود که بخش مقاومت امسال به موضوع بیداری کشورهای اسلامی اختصاص دارد.
محدثی خراسانی در مورد فعالیت در عرصه بین الملل این دوره از کنگره گفت: آثار درخشانی که در حوزه بیداری سروده شود در قالب کتابی به زبانهای عربی و انگلیسی منتشر خواهد شد.
دبیر کنگره شعر دفاع مقدس در مورد پرهیز از ارائه اشعار تکراری در این کنگره اظهارداشت: برای برون رفت از مدار تکرار و کلیشه گویی دو راهکار مد نظر داریم ، اول اینکه شعر دفاع مقدس و مقاومت را به جریان بیداری پیوند بزنیم و دیگر اینکه فرهنگ شهادت و ایثار را که مبنای شعر دفاع مقدس و زاییده این فرهنگ است را به سایر حوزه های شعری همچون شعر اجتماعی ، عرفانی و حتی عاشقانه تسری دهیم، در این صورت شاهد خلق اثاری جدید همراه با خلاقیت خواهیم بود.
وی افزود: این نگاه ویژه به جشنواره شعر دفاع مقدس در صورت تصویب در شورای سیاستگذاری عملی خواهد شد.
محدثی خراسانی در مورد انتخاب دبیران این کنگره گفت : به تعداد تمامی استانها دبیر علمی خواهیم داشت که در حال حاضر علی محمد مودب به عنوان دبیرعلمی حوزه استان تهران انتخاب شده است.
وی در مورد مکان و زمان برگزاری کنگره بیستم گفت : قبلا استان کردستان به عنوان محل برگزاری مشخص شده بود اما قطعی نیست ، با مذاکراتی که با مسوول بنیاد حفظ اثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس انجام خواهیم داد مکان و زمان کنگره بیستم مشخص خواهد شد.
فراهنگ 1588**1630** شماره 060 ساعت 16:38 تمام