گلریز: آثار جدیدی در جشنواره موسیقی مقاومت اجرا می شود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/06/26 فرهنگی.داخلی.موسیقی تهران- دبیر سومین جشنواره بین المللی موسیقی مقاومت با بیان اینکه آثار جدیدی در این جشنواره اجرا خواهد شد، افزود: ارکسترهای صداو سیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چند قطعه جدید در این جشنواره اجرا می کنند.
محمد علی گلپایگانی معروف به گلریز روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا در مورد سومین جشنواره موسیقی مقاومت اظهار داشت: تمامی اقدامات مقدماتی برگزاری این جشنواره به اتمام رسیده و چهارم مهرماه مراسم افتتاحیه آن در تالار وحدت برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه این جشنواره تا هفتم مهر به مدت چهار روز ادامه خواهد داشت ، افزود: پس از مراسم افتتاحیه، ادامه جشنواره موسیقی مقاومت در کرمانشاه برگزار می شود.
وی در مورد ویژه برنامه های روز نخست این جشنواره اظهار داشت: سخنرانی یکی از مدیران ارشد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز اجرای قطعات موسیقایی توسط گروه لبنانی از جمله برنامه های مراسم افتتاحیه این جشنواره است.
دبیر سومین جشنواره بین المللی موسیقی مقاومت گفت: همچنین از یک گروه موسیقایی سنتی و یا کلاسیک ایرانی نیز در مراسم افتتاحیه بهره خواهیم جست ولی به سبب قطعی نشدن گروه نمی توانم نامی از آنها بیان کنم.
گلریز ادامه داد: در مراسم اختتامیه این جشنواره نیز از 10 پیشکسوت عرصه هنر و پنج نفر از افرادی که در رابطه با موسیقی دفاع مقدس مساعدت و یاری های داشتند همچون صدابرداران ، نوازندگان و غیره تقدیر می شوند.
وی در مورد گروه موسیقایی لبنانی اظهار داشت: این گروه با عنوان رسالات از گروه های موسیقایی معروف جنوب لبنانی است که در مورد مقاومت اسلامی آثار فاخری را تولید کرده اند.
دبیر سومین جشنواره بین المللی موسیقی مقاومت گفت: از گروه های موسیقایی کشورهای دیگری نیز همچون بوسنی و هرزگوین ، سوریه ، فلسطین و چچن برای حضور در این جشنواره دعوت بعمل آمده که در صورت فراهم شدن شرایط اجرای آنان را در کرمانشاه خواهیم دید.
وی افزود: دبیرخانه این جشنواره تمامی اقدامات لازم را برای حضور این گروه های موسیقایی انجام داده است ولی به سبب هماهنگی در اخذ ویزا و مشکلات دیگر هنوز حضور آنان در ایران قطعی نیست.
گلریز اظهار داشت: در این جشنواره همچنین از گروه های مطرح داخلی همچون ارکستر صداو سیما ، مجلسی و گروه های محلی سنتی استان های مختلف در راستای تنوع بخشیدن به جشنواره بهره خواهیم جست.
فراهنگ 1588**9187** شماره 084 ساعت 17:00 تمام