تهیه کننده سینما: فیلمنامه های فیلم های دفاع مقدس در جذب مخاطب موفق نبودند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/06/27 فرهنگی.سینمای دفاع مقدس.تهیه کننده سینما تهران- تهیه کننده فیلم سینمایی تردید، فقدان جذابیت در فیلمنامه های فیلم های دفاع مقدس را از عمده ترین علل نبود اقبال عمومی نسبت به چنین آثاری عنوان کرد.
سعید سعدی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا گفت: یکی از اشکالاتی که امروز در سینمای دفاع مقدس ما وجود دارد، در بخش نرم افزای است.
وی افزود: فن آوری ساخت فیلم های دفاع مقدس بر اساس تکنولوژی روز پیشرفت نمی کنند و این مهم در نبود اقبال عمومی به چنین آثاری تاثیر گذار است.
تهیه کننده فیلم سینمایی تردید خاطرنشان کرد: فیلمنامه های فیلم های دفاع مقدسی به هیچ عنوان در جذب مخاطب موفق نبوده اند و باید در نوشتن فیلمنامه ها متناسب با شرایط روز جامعه تغییراتی حاصل شود.
سعدی تصریح کرد: فیلمنامه های فیلم های دفاع مقدسی توانایی جذب مخاطب را ندارند و مخاطب با برخی از این آثار در سال های اخیر همذات پنداری نکرده است.
وی، وضعیت اکران فیلم های دفاع مقدس در کشور را نابسامان خواند و گفت: این موضوع به فقدان حمایت و پشتیبانی از فیلم های دفاع مقدس در نمایش عمومی باز می گردد.
این تهیه کننده سینما تصریح کرد: سینمای دفاع مقدس سینمای پر هزینه و پردردسری است، اگر نهادهای مختلف در تولید و اکران این فیلم ها همت نکنند این گونه سینمایی احیا نمی شود.
سعدی به سینمای دهه 60 ایران و فروش فوق العاده فیلم های دفاع مقدسی در این دهه اشاره کرد و گفت: فروش خوب فیلم های دفاع مقدسی به سبب اکران خوب این نوع آثار و البته محتوای آنها بود. فیلمنامه هایی که در آن زمان نوشته می شد، ظرفیت خوبی برای جذب مخاطب داشتند و کارهای بسیار مطلوبی در این زمینه انجام می شد.
این تهیه کننده ؟ احیای مجدد سینمای دفاع مقدس را در گرو حمایت و ایجاد رقابت در فیلمسازان برای ورود دوباره به عرصه دفاع مقدس دانست و بر این مهم تاکید کرد.
شماره 052 ساعت 14:54 تمام