همایش علمی ـ فرهنگی ابن عربی در مالزی برگزار می شود ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/12/12 فرهنگی.معارف.همایش همایش علمی - فرهنگی ابن عربی به طور مشترک از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و دانشگاه یو.ام مالزی به منظور معرفی تفکر و اصول اندیشه علما، عرفا، اندیشمندان و فلاسفه بزرگ اسلامی سوم تیر 88 در کوالالامپور برگزار می شود.
به گزارش روز دوشنبه ایرنا فرهنگی از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این باره حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن واحدی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی در مالزی گفت: به منظور آشنایی جوامع علمی - دانشگاهی و جریان های روشنفکری با اسطوره های معرفت اسلامی، طرح و پردازش اندیشه اسلامی، راهی شایسته برای ارایه طریق به نسل تشنه، خسته و نیازمند امروزی است.
وی افزود: ما برآنیم تا با معرفی تفکر و اصول اندیشه علما، و فلاسفه بزرگ اسلامی نظیر عارف بنام اسلامی ابن عربی و فیلسوف بزرگ جهان اسلام علامه سیدمحمد حسین طباطبایی و... به جامعه علمی ـ دانشگاهی مالزی، اقدام موثری انجام داده و با برنامه ریزی دقیق، اقدامات مفید و موثر در جامعه جوان فرهنگی ـ روشنفکری به انجام رسانیم.
واحدی گفت: پیشنهاد برگزاری مشترک همایش های علمی، فرهنگی و هنری، از سوی رایزن فرهنگی ایران، در نشست مشترک 2008 با رییس دانشگاه یو. ام مالزی و پس از طرح و گفت وگو پیرامون محورها و مسائل مورد علاقه و توافق حاصله شکل گرفت.
وی ادامه داد: همایش ابن عربی، دومین اقدام مشترک ما با دانشگاه یو. ام مالزی است.
واحدی افزود: همایش ابن عربی یک اجلاس ایرانی - مالزیایی خواهد بود و در آن استادان و شخصیت های علمی - فرهنگی از ایران و مالزی دعوت می شوند.
علاقه مندان می توانند مقالات و آثار خود را پیرامون اندیشه های فلسفی ابن عربی، مقالات و کتب اندیشمندان ایران و مالزی حول شخصیت ابن عربی و مطالعات موضوعی در مورد اندیشه های ابن عربی برای استفاده در این همایش علمی - فرهنگی تا پایان اردیبهشت 88 به آدرس com.ebnearabi@gmail ارسال کنند.
شماره 028 ساعت 12:31 تمام