"خانه هنر دستان فیروزه ای" در اصفهان اعلام موجودیت کرد .....................................................
اصفهان ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 30/05/86 داخلی.فرهنگی.صنایع دستی.خانه هنر نخستین انجمن دوستداران صنایع دستی استان اصفهان درقالب" خانه هنر دستان فیروزه ای " روز سه شنبه در آیینی اعلام موجودیت کرد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، این خانه باهدف اصلی احیای هنرهای فراموش شده سنتی اصفهان تشکیل و شروع به عضوگیری کرده است.
"بابک سرتیپ زاده" دبیر این خانه روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این خانه در قالب 19 هدف و اساسنامه، فعالیت خود را از امروز آغاز کرد.
وی به عنوان نمونه از هنرهای قفل سازی ، فیروزه کوبی،گلایتون و گلیم بافی یاد کرد که از صنایع دستی فراموش شده در اصفهان است و احیای آنها و حمایت از استادان این هنرها صرفا از طریق بخش دولتی امکانپذیر نیست.
وی گفت: با فعالیت این خانه، استادان هنرهای ارزشمند سنتی و صنایع دستی شهر اصفهان شناسایی و برای آنها بانک اطلاعاتی تشکیل می شود.
به گفته وی، از حضور این استادان زبردست برای برگزاری دوره های آموزشی تخصصی با هدف انتقال هنرشان به نسل نوجوان و جوان کشور استفاده خواهد شد.
در آیین اعلام موجودیت این تشکل غیر دولتی، رئیس سازمان میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت : اکنون سهم کشور از تولید و گردش اقتصادی صنایع دستی 35 درصد است که نقش مهم و اساسی آن را اصفهان بر عهده دارد.
"سعید بکتاش " تاکید کرد:سازمان میراث فرهنگی با تمام توان حمایت های خود را از اینگونه انجمن های هنری اعمال خواهد کرد.
آیین اعلام موجودیت خانه هنر دستان فیروزه ای در نمایشگاه دایمی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان و با شرکت جمعی از هنرمندان، هنردوستان و مسوولان بخش های مختلف میراث فرهنگی برگزار شد.
544/543 شماره 096 ساعت 16:03 تمام