"عارف ربطی": مسابقات انتخابی تیم ملی در سطح بالایی برگزار شد ...........................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 28/03/86 داخلی. ورزشی. کشتی.
دبیر فدراسیون کشتی گفت : مرحله نهایی مسابقات کشتی فرنگی انتخابی تیم ملی ایران در سطح بالایی برگزار شد.
"عارف ربطی" روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد : بهترین کشتی گیران فرنگی کار کشورمان در این مسابقات حضور داشتند و با تمام توان با یکدیگر به رقابت پرداختند.
وی ادامه داد : برگزاری مسابقات انتخابی باید در بین کشتی گیران بطور کامل جا بیفتد تا همه از طریق رقابتهای انتخابی بتوانند به تیم های ملی راه پیدا کنند.
ربطی افزود : البته در این دوره از رقابتها شاهد قضاوتهای ضعیفی از سوی برخی از داوران نیز بودیم ولی همیشه اشتباه در داوری یک امر اجتناب ناپذیر است و همه کشتی گیران و مربیان باید خود را با این موضوع عادت بدهند .
وی تصریح کرد : ضعف داوری باعث شد تا بعضی از کشتی گیران عصبانی شوند و با اعمال ناشایست و تنش زا باعث به وجود آمدن مشکلاتی در حین برگزاری این رقابتها بشوند.
وی اضافه کرد : البته من مقصر اصلی را در این موضوع مربیان این کشتی گیران می دانم چرا که یک مربی به غیر از آموزش یک کشتی گیر باید او را از نظر اخلاقی به کمالات برساند.
ربطی ادامه داد : با چنین وضعی یک داور هر چه قدر هم که توانمند باشد نمی تواند یک قضاوت صحیح و بدون اشتباه را به نمایش بگذارد چرا که بعضی از کشتی گیران بدلیل اینکه چندین بار در میادین مختلف با یکدیگر کشتی گرفته بودند با سبک و سیاق کشتی های یکدیگر کاملا آشنا بودند همین امر سبب شد تا کشتی های نزدیک و کم امتیازی از این کشتی گیران شاهد باشیم.
وی در مورد اعزام کشتی گیران فرنگی کار کشورمان به رقابت های اوکراین تاکید کرد : تمام شرایط حضور این کشتی گیران مهیا شده است و در زمان مقرر آنها به این مسابقات اعزام می شوند.
ورزشی. 1521 1521 شماره 012 ساعت 02:10 تمام انتهای پیام M28.36-02-10