۷ بهمن ۱۳۹۵، ۱۸:۴۳
کد خبر: 82403157
T T
۰ نفر
حاشيه هاي نشست احزاب و انتقاد از مديريت پس از رخداد حادثه پلاسكو

تهران - ايرنا - بيشتر دبيران كل احزاب در همايش فصلي خانه احزاب در تهران از مديريت پس از رخداد حادثه آتش سوزي و ريزش ساختمان پلاسكو در مركز تهران انتقاد كردند.

اين انتقادات بخشي از حواشي اين همايش فصلي بود كه در آن احزاب اصلاح طلب، معتدل و اصولگرا در آن شركت كرده بود.
اين همايش كه پيش از نشست احزاب در اسفند ماه برگزار شد، البته با ساعتي تاخير و از ساعت 9 صبح آغاز شد و تا حوالي ساعت 14 ادامه يافت. در اين همايش، موضوع انتخابات سال آينده رياست جمهوري، مديريت رخداد حادثه پلاسكو و آينده احزاب در ايران مورد نقد قرار گرفت و از شخصيت رئيس فقيد مجمع تخشيص مصلحت نظام تجليل شد.
فاطمه راكعي دبير كل زنان مسلمان نوانديش كه از احزاب اصلاح طلب كشور است، در اين همايش مقصر حادثه پلاسكو را «عملكرد احزاب» دانست و گفت: ما بر اساس فرمايش مقام معظم رهبري در حال حاضر نبايد به دنبال مقصر بگرديم. زمان رفتارهاي بي ‌ضابطه غيرقانوني و فحاشي ‌ها گذشته است و اگر دير بجنبيم به لحاظ سياسي و اجتماعي، نظام در وضعيتي اسفناك قرار خواهد گرفت.
وي افزود: بايد تمهيداتي انديشيده شود تا از بروز چنين حوادثي پيشگيري كرد.
«طاهره رحيمي» دبير كل جامعه فاطميون نيز با تاكيد بر ضرورت رسيدگي به مشكلات جامعه، به حادثه پلاسكو اشاره كرد و افزود: در حادثه پلاسكو همه به فكر سرمايه ‌داران و مغازه ‌داران هستند، اما كسي نگفت كه حقوق آتش ‌نشانان و تجهيزات آنان را افزايش مي ‌دهيم.
طاهره رحيمي همچنين در خصوص اقتصاد مقاومتي اظهار داشت: در اين زمينه از نظر قانوني ضعف داريم. بايد بتوانيم در مدت زمان معين توليدات داخلي را افزايش دهيم و همزمان با افزايش توليدات داخلي بر كيفيت و قيمت توليدات داخلي نيز نظارت كنيم.
حجت الاسلام محمد اشرفي اصفهاني مشاور نهاد رياست جمهوري نيز از شخصيت آيت الله هاشمي رفسنجاني به عنوان شخصيتي كه «نه معمولي و نه متعارف است» ياد كرد و با اشاره به سابقه آشنايي خود با آيت الله از سال 1340 گفت: سخن گفتن درمورد آيت‌الله هاشمي ساعت‌ ها وقت نياز دارد چرا كه از ايشان حرف ‌هاي بسياري باقيمانده است.
اشرفي اصفهاني ادامه داد: اگر امام در مورد شهيد بهشتي فرمود كه ايشان يك ملت بود، بايد بگوييم كه آقاي هاشمي ملت‌ ها بود. آيت‌الله بهشتي مدت كوتاهي مظلوم ‌زيست و شهيد شد، اما آيت‌الله هاشمي رفسنجاني سالها مظلوميت خود را ديد و دمي نزد و مظلوميت ايشان قابل مقايسه با مظلوميت شهيد بهشتي نبود.
وي به مساله احزاب در كشور اشاره كرد و گفت: كشور بدون حزب معني و مفهومي ندارد و دولت هاي نهم و دهم در نتيجه نبود حزب در كشور به وجود آمد و مملكت را بهم ريخت.
«ابوالقاسم رئوفيان» دبيركل حزب ايران زمين نيز در باره شخصيت رئيس فقيد مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: آيت‌الله هاشمي رفسنجاني مانند آتش‌ نشانان شهيد، سوخت و نگذاشت دلسوزان نظام بسوزند، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني ترازوي نظام بود و تجمع اعتداليون نيز از جمله خدمات ايشان محسوب مي‌ شد.
وي افزود: با رحلت آيت‌الله هاشمي رشته اعتدال البته آسيب هايي ديد و اميدواريم بتوانيم نسبت به اعتدال هاشمي متعهد بمانيم.
در اين همايش قرار بود آيت الله موحدي كرماني، مسعود پزشكيان و محسن رضايي حضور داشته باشند كه به گفته رئيس خانه احزاب، محسن رضايي شب گذشته در يك تماس تلفني اعلام كرده بود كه به دليل ماموريتي قادر به حضور در همايش نيست.
همچنين طبق گفته قدرتعلي حشمتيان، مسعود پزشكيان نيز به دليل تاخير در پرواز از تبريز به تهران امكان حضور در همايش را نيافت.
سيام**6084**تنظيم:امير خان زاده*انتشار:علي خورسندي