حادثه پلاسكو استفاده از بیمه برای مدیریت بحران ها راكاربردی نشان داد

بجنورد- ایرنا- امام جمعه بجنورد با اشاره به حادثه تلخ پلاسكو گفت: این حادثه تلخ و ناگوار به همه آموخت كه برای كاستن از مشكلات و مصایب در بحران های مختلف و برای مدیریت بحران ها بهتر است از فرصت های بیمه ای و این صنعت به درستی استفاده كنیم.

به گزارش ایرنا حجه الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های نماز جمعه بجنورد ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت كاركنان جان بركف آتشنشان در حادثه تاسف آور پلاسكو در تهران اظهار كرد: باید گفت كه ایمن سازی هر چه بهتر بناها و ساختمان ها مد نظر قرار گیرد.
وی با بیان اینكه خیلی از مغازه ها و تولیدی های این ساختمان بیمه نبوده اند و متحمل ضرر مالی بسیار زیادی شده اند تاكید كرد: یكی از نكته هایی كه این حادثه غم بار به ما آموخت بیمه كردن تمام ساختمان ها و تمام تولیدی ها است.
نماینده ولی فقیه با اشاره به پیام مقام معظم رهبری كه به موقع صادر شد و باعث آرامش خانواده های داغ دیده و راهنمایی هرچه بهتر و بیشتر مردم و مسئولین شد، این پیام را آبی بر آتش خواند و تصریح كرد: چه لزومی دارد كه چنین ساختمان هایی كه مركز بزرگ تولیدی نیز هستند در قلب شهرها باشند.
امام جمعه بجنورد و نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، از كلنگ زنی زائر سرای استان در جوار حرم مطهر امام هشتم (ع) خبر داد.
وی به آغاز اجرای این طرح خیر و خداپسندانه اشاره و با دعوت كردن از مردم و مسئولین برای شركت در این امر خیر گفت: این زائر سرا با مهر و امضای خراسان شمالی و به نام «خشت های آسمانی» در كنار مرقد مطهر امام هشتم تاسیس خواهد شد كه حدود 600 متر با حرم مطهر فاصله خواهد داشت.
وی ضمن تاكید بر شركت همگانی مردم مسئولان در اجرایی شدن این طرح نیك و خدا پسندانه افزود: این زائر سرا برای تمام نیازمندان و گرفتارانی است كه به زیارت امام رضا (ع) می روند و پول چندانی در دست ندارند و در آنجا می توانند با كمترین مبلغ پرداختی چندروزی استراحت كنند و به زیارت خود نیز برسند، لذا حمایت ویژه مردم و مسئولان را می طلبد تا به شكل ویژه ای برای احداث این بنا دست در دست هم شركت كنند.
وی با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) اظهار داشت: 'امام علی (ع) می فرمایند كارخیر انجام دهید و هیچ وقت به بزرگ یا كوچك بودن آن فكر نكنید و نگویید كه اگر من انجام ندهم حتما دیگری انجام می دهد، آری همینگونه است چون كار خیر روی زمین نمی ماند اما در این میان ضرر واقعی را شما می بینید.'
1744 **انتشاردهنده: علی اصغرافتاده