۲۳ فروردین ۱۳۹۶، ۱۴:۴۶
کد خبر: 82490578
T T
۰ نفر
اتحادیه اروپا چشمان خود را بر واقعیات حقوق شهروندی ایران بسته است

تهران - ایرنا - سخنگوی وزارت امور خارجه، تمدید تحریم های یك جانبه اتحادیه اروپا علیه ایران به بهانه نقض حقوق بشر را سیاستی شكست خورده و ناكارآمد دانست و گفت:این اتحادیه چشمان خود را بر واقعیات حقوق شهروندی ایران بسته است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از دستگاه دیپلماسی، بهرام قاسمی در واكنش به تمدید تحریم های حقوق بشری علیه كشورمان توسط اتحادیه اروپایی این مطلب را بیان كرد.
وی اضافه كرد: جمهوری اسلامی ایران روند تكراری و ناسالم برخوردهای دوگانه، سیاسی و سوءاستفاده ابزاری از حقوق بشر توسط اتحادیه اروپا، از جمله تمدید تحریم های یك جانبه غیرمشروع به بهانه نقض حقوق بشر، كه سیاستی شكست خورده و ناكارآمد است را محكوم می كند.
متاسفانه اتحادیه اروپا نشان داده است كه درك درست و واقع بینانه ای از وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران را ندارد و با برخوردهای كاملا سیاسی، چشمان خود را بر واقعیات مربوط به حقوق شهروندی در نظام مردمسالاری دینی در ایران بسته است.
سخنگوی وزارت امورخارجه تصریح كرد: جمهوری اسلامی ایران فارغ از این قبیل وارونه نمایی ها و جوسازی ها به مسیر خود در حفظ و ارتقا حقوق شهروندان خود بر اساس اصول مترقی اسلامی و قانون اساسی ادامه خواهد داد.
به گزارش ایرنا روز گذشته شورای اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای تحریم‌های حقوق بشری علیه ایران كه شامل منع سفر و مسدود شدن دارایی‌ها علیه 82 فرد و یك موسسه می‌شود را یك سال دیگر تمدید كرد.
سیام ** 9314**1429
تنظیم: داود توسلی**انتشار:محسن طاهرزاده
۰ نفر